Nieuwe busbaan HOV Haarlemmermeer Zuid-West

05 februari 2024
Nieuws

De gemeente Haarlemmermeer wil samen met de provincie Noord-Holland en de Vervoerregio Amsterdam Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) realiseren voor de bewoners van de nieuwbouwlocaties bij Nieuw-Vennep-West en Hoofddorp-Zuid. Daarnaast wil de gemeente beter HOV voor inwoners in bestaande woonwijken aan de randen van Hoofddorp en Nieuw-Vennep. Denk aan Getsewoud, Floriande en Tudorpark. Dit HOV in de vorm van R-net bussen over een vrije busbaan, wordt onderdeel van de HOV-verbinding Noordwijk-Lisse-Hoofddorp-Schiphol. In Haarlemmermeer gaat deze bus rijden via Lisserbroek, Nieuw-Vennep-West, Hoofddorp-Zuid en het NS-station van Hoofddorp.

Verder onderzoek nodig samen met inwoners en belanghebbenden

Op 30 januari 2024 heeft de gemeente besloten dat verder onderzoek nodig is om te bepalen wat de beste route voor deze busbaan moet worden. Dat is nu nog niet bekend. Er zijn verschillende routes mogelijk en de gemeente wil de beste keuze maken voor iedereen. In het eerdere onderzoek, de preplanstudie, is een aantal mogelijke routebouwstenen aangegeven. Met daarbij de voor- en nadelen van iedere routebouwsteen. De komende periode gaat de gemeente samen met inwoners en andere belanghebbenden de mogelijke routes verder uitwerken. De preplanstudie treft u hier aan

Informatiebijeenkomsten

Om iedereen goed te informeren organiseert de gemeente over dit onderwerp bijeenkomsten. De data van deze bijeenkomsten zijn nu nog niet bekend. PARK21 en het project Weg om de Zuid organiseren op zaterdag 9 maart tussen 11.00 uur en 15.00 uur een informatiebijeenkomst in de Van Zantenhal aan de IJweg 1415 in Nieuw-Vennep. Hier zal ook een stand zijn met informatie over HOV Haarlemmermeer-Zuid-West.

Vragen of meer informatie?

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Bel dan met projectmanager Joost Beljon via telefoonnummer 0900 1852 of stuur een e-mail: HOVHaarlemmermeerZuidwest@haarlemmermeer.nl

groen licht voor planstudie HOV Haarlemmermeer Zuidwest

Groen licht voor planstudie HOV Haarlemmermeer Zuidwest. Foto: Kees van der Veer