Verbeeldingen voor het dorpsplein in Badhoevedorp

29 juni 2020
Nieuws

Vorig jaar kon Badhoevedorp meedenken over de functies, de sfeer en het uiterlijk van het nieuwe dorpsplein en de stijl van de gebouwen eromheen. Zo'n 600 mensen schreven zich in op JouwBadhoevedorp.nl. Er werden veel ideeën gedeeld, de peiling werd goed ingevuld en Badhoevedorp maakte duidelijk welke bouwstijlen de voorkeur hebben.

Het was de bedoeling om begin 2020 drie schetsontwerpen van het nieuwe dorpsplein te laten zien. De gemeente werkt samen met de vastgoedeigenaren aan de uitwerking van de plannen voor het centrum. Dit gaat goed, maar kost meer tijd dan verwacht. Dat komt vooral doordat er veel partijen bij betrokken zijn. Pas als de plannen voor het centrum klaar zijn is bekend hoe de vorm van het plein wordt.

Daarom zijn er nu als tussenstap eerst drie ‘verbeeldingen’ gemaakt om te laten zien wat de wensen zijn voor het nieuwe dorpsplein. Deze geven een goed beeld van de wensen die de gemeente heeft opgehaald. Het gaat dan om de wensen voor de functies, de sfeer en het uiterlijk van het nieuwe dorpsplein.

Accenten voor het dorpsplein

Voor het nieuwe dorpsplein zijn drie mogelijke indelingen gemaakt. Elke indeling heeft een ander ‘accent’. De accenten bepalen wat er mogelijk is op het plein, maar ook wat er niet mogelijk is. Bijvoorbeeld minder ruimte voor de markt en evenementen als gekozen wordt voor veel groen en zitplekken.

Stemmen op de schetsontwerpen

Zodra de plannen gemaakt zijn en de vorm van het plein vaststaat, maakt de gemeente drie schetsontwerpen voor het nieuwe dorpsplein en de openbare ruimte. Deze komen dan op JouwBadhoevedorp.nl. Vervolgens mogen alle Badhoevedorpers daar op stemmen. Het ontwerp waarop het meeste wordt gestemd gaat de gemeente we dan uitwerken en uitvoeren.

Bekijk de drie verbeeldingen op https://jouwbadhoevedorp.nl/verbeeldingenexterne-link-icoon