Telefonische bereikbaarheid moet beter
De telefonische bereikbaarheid van de gemeente is wel wat verbeterd, maar nog altijd onvoldoende. Net als uit het vorige onderzoek komt ook nu weer naar voren dat het binnenkomend telefonisch verkeer meestal prima verloopt tot 0900 1852. De problemen beginnen met het doorschakelen. Ook bellen medewerkers lang niet altijd terug.
Meten
Het college en de directie hebben met elkaar afgesproken dat 2023 het jaar moet worden waarin wél een voldoende wordt gehaald. De onderzoekers hebben opnieuw de opdracht gekregen om de telefonische bereikbaarheid te meten. De gemeente gaat ook na of de inwoners en ondernemers tevreden zijn.
Oorzaken achterhalen
Een compleet beeld van de oorzaken van de slechte telefonische bereikbaarheid is er nog niet. “Het is belangrijk”, zegt wethouder Marjolein Steffens-van de Water, verantwoordelijk voor onder meer dienstverlening, ‘’dat inwoners snel de juiste medewerker aan de lijn krijgen zodat ze goed worden geholpen. Daarom onderzoeken we grondig hoe het beter kan. De volgende keer moeten we écht een voldoende halen.”
Whatsapp en website
Lukt bellen niet of duurt het te lang? Er zijn ook andere manieren om met de gemeente in contact te komen. Schade aan een lantaarnpaal, afval of overlast melden gaat snel via het meldingsformulier. Een vraag stellen kan ook via Whatsapp op 06 14 46 17 28 of het contactformulier op de website.
De telefonische bereikbaarheid moet beter. Foto: Shutterstock