De winnaar van de SHARE Meets Award 2022, Circular Plastics

SHARE Award 2023 - innovatieve bedrijven gezocht

11 juli 2023
Duurzaamheid

Bedrijven kunnen zich aanmelden voor de SHARE Award 2023. De award is een blijk van erkenning voor een bedrijf dat opvalt op het gebied van duurzame innovatie en pionieren. De onderscheiding is in het leven geroepen door SHARE founders uit het bedrijfsleven en gemeente Haarlemmermeer en wordt dit jaar op 18 oktober voor de twaalfde keer uitgereikt.

Eerdere SHARE Award winnaars zijn: Circular Plastics, Pharos Hoofddorp, Hero Balancer, Algae Innovations, The Waste Transformers, Rigo Verffabriek, Vital Places, Nijssen Recycling, de Miscanthusgroep en Park 20|20. Zij dragen met hun innovaties en voortrekkersrol op positieve wijze bij aan ontwikkelingen in Haarlemmermeer en de Metropoolregio Amsterdam.

Voorwaarden

SHARE Haarlemmermeer staat in het teken van innovatieve ontwikkelingen en kansen in de regio rondom spraakmakende duurzame cases en bedrijven. Uit alle inzendingen kiest de SHARE Award-jury, bestaande uit de founders, drie bedrijven voor de shortlist van de SHARE Award 2023. De jury beoordeelt de bedrijven op hun innovatieve en duurzame ambities. De jury is benieuwd hoe het bedrijf zich onderscheidt binnen dit thema. Welke voorbeelden zijn er van de impact van het bedrijf in haar sector en daarbuiten? Wat is de relevantie van het bedrijf voor de regio Haarlemmermeer? Wat zijn de spin-off en opschaalkansen van het bedrijf? Verder wil de jury weten wat de duurzame ambities (inspiratie of missie) van het bedrijf zijn.

Wethouder Marja Ruigrok (Economische Zaken): “De gemeente Haarlemmermeer is trots op het grote aantal duurzame en innovatieve bedrijven wat hier gevestigd is. Daarom belonen we ieder jaar zo’n bedrijf met de SHARE Award. Ik hoop dat ook dit jaar weer veel mooie en inspirerende bedrijven zich aanmelden.”

Aanmelden

Voorwaarde is dat een bedrijf uit Haarlemmermeer of de metropoolregio Amsterdam komt of er een directe relatie mee heeft. Bedrijven kunnen zich tot maandag 11 september aanmelden via externebetrekkingen@haarlemmermeer.nl Tijdens SHARE Meets op donderdag 16 november wordt de winnaar bekendgemaakt. Eerdere winnaars van de Award en leden van de SHARE Stuurgroep zijn van deelname uitgesloten.

De SHARE Award en SHARE Meets is een initiatief van founders: Royal Schiphol Group, Rabobank, Dura Vermeer, SADC, Schenk Makelaars en gemeente Haarlemmermeer. Ieder kwartaal organiseert SHARE Meets een pop-up bijeenkomst op een inspirerende locatie verspreid door de regio. Het doel is om in een informele, interactieve setting concreet aan de slag te gaan met inspirerende kennis rondom slimme innovaties.

Circular Plastics kreeg vorig jaar de SHARE Award uit handen van wethouder Marja Ruigrok.