Kim van Goethem politicus van het jaar 2022

Kim van Goethem (GroenLinks) politicus van het jaar

19 januari 2023
Nieuws

Kim van Goethem was in 2022 de beste politicus van Haarlemmermeer. Dat vindt de lokale pers. De volksvertegenwoordiger van GroenLinks heeft daarom de Peter van Groenigen bokaal uitgereikt gekregen in de raadzaal.

Kim van Goethem is nog maar negen maanden actief in de gemeenteraad van Haarlemmermeer maar heeft kennelijk al grote indruk gemaakt op het journaille. De jury spreekt van een talent. En van “verfrissend” en “helder formulerend”.

Peter Boerman, de fractievoorzitter van GroenLinks en fractievoorzitter Erik Vermeulen van Forza! delen de tweede en derde plaats.

Beryl van Straten, fractievoorzitter van de VVD, komt als vierde uit de bus en Fouad Sidali, fractievoorzitter van de PvdA, bezet de vijfde stek.

Journalist in ruste

In de jury zitten Bart Boele van Haarlems Dagblad, Anneke van der Helm van Meerradio en Joost (zoon) en Frits (vader) Verhagen van HCNieuws. Laatstgenoemde is “journalist in ruste”, zoals hij zelf zei, maar hij heeft op verzoek van de raadsgriffie toch nog een keertje zitting genomen in de jury.

Kim van Goethem was verrast door de titel. “Dit had ik echt niet verwacht. We hadden het er eerder vandaag nog over in de fractie. Wie zou het worden? Mijn naam is niet voorbij gekomen.”

Burgemeester Marianne Schuurmans besteedde nog wat warme woorden aan het afscheid van Frits Verhagen. “Je hield ons bij de les en liet je niet voorschrijven wat je moest schrijven.”

Kim van Goethem is gekozen tot politicus van het jaar 2022. Zij krijgt de bokaal uit handen van Frits Verhagen. Foto: Jur Engelchor