In recreatiegebied de Boseilanden

Kavels Boseilanden Zuid in verkoop

29 maart 2023
Wonen

De gemeente Haarlemmermeer doet vijftien grote woningbouwkavels in de verkoop. Ze liggen nabij recreatieterrein de Boseilanden in Zwaanshoek. Het is het tweede en laatste deel vrije kavels in dat gebied. De maat van de kavels varieert: van 1990 tot 2690 m2. Ze zijn bestemd voor vrijstaande woningen.

Helemaal pionieren voor de kopers is het niet in de Boseilanden, want er staat al een aantal vergelijkbare woningen op grote kavels. Alle huizen liggen bijzonder fraai midden in het natuurgebied. Om de plek te markeren heeft de gemeente een projectenbord neergezet op de plek van de kavels. Met korte informatie en het webadres van de makelaar. Zodoende kunnen belangstellenden tussen al het groen snel zien waar ze hun droomhuis kunnen bouwen. De kavels Boseilanden Zuid staan op Fundaexterne-link-icoon.

In ontwikkeling

De Boseilanden (75 ha) is een 3 kilometer lang recreatiegebied tussen Hoofddorp, Heemstede en Bennebroek. Het gebied is in ontwikkeling en vormt een groene schakel tussen Groene Weelde in het noorden en Zwaanshoek in het zuiden. De Boseilanden heeft een afwisselend landschap met bomen, grasvelden, open water, riet- en moeraszones en verhoogde dijken.

Werken

In de Boseilanden, maar ook in de nabij gelegen Floriande en de IJtochtzone werd enkele jaren geleden hard gewerkt aan de aanleg van een 380kV hoogspanningsverbinding. Toen de masten er stonden, werd het gebied opnieuw ingericht. Deze werkzaamheden zitten er intussen grotendeels op.

Woonkasteel

En er zijn meer bouwactiviteiten. In de buurt is de bouw begonnen van een woonkasteel: Residence Boseilandenexterne-link-icoon. Dit is een particuliere ontwikkeling. Het appartementengebouw heeft de allure van een kasteel, in een decor dat er naadloos bij past. Een oprijlaan, een kasteeltuin en natuur rondom. Residence Boseilanden brengt de geschiedenis in Zwaanshoek terug. Maar nu als modern woongebouw.

In recreatiegebied de Boseilanden heeft de gemeente grote woningbouwkavels te koop. Foto: Danny de Casembroot