Een impressie van Quatrebras West.

In Quatrebras West komen koop- en huurwoningen

31 maart 2021
Wonen

Quatrebras West is het vierde deel van de woonwijk Quatrebras en ligt vlak bij de Schipholweg in Badhoevedorp. In dit deel komen 40 sociale huurappartementen, 15 middeldure huurappartementen, 88 vrije sectorhuurappartementen, en 43 rij-, twee-onder-een-kapwoningen en luxe watervilla’s.

Ontwerpen

De ontwikkelaar werkt nu samen met zijn architect aan de ontwerpen van de woningen. De verkoop van de woningen start in het vierde kwartaal van dit jaar. Inschrijven voor de huurappartementen kan waarschijnlijk in de eerste helft van 2022.

"Het is heel mooi dat het in dit deelproject is gelukt om sociale en middeldure huurappartementen toe te voegen", aldus projectwethouder Mariëtte Sedee.

Daarmee wordt het een mooie gemengde wijk die een bijdrage levert aan de behoefte aan betaalbare woningen.

Een impressie van Quatrebras West. Afbeelding: Quatrebras Residentials BV.

Ontwikkelaar

Quatrebras Residentials BV is de ontwikkelaar van Quatrebras West. En is een samenwerking van Bertelli Vastgoed BV en de Ten Brinke Group.

Bertelli heeft sinds eind jaren negentig de gronden voor deze woningen in bezit. Op dit moment wordt met veel inzet van de gemeente en de adviseurs van Quatrebras Residentials, waaronder Weusten Liedenbaum Architecten, Atelier Loos Van Vliet en Omniform Group, aan de definitieve plannen gewerkt. De woningen bieden voor elk wat wils, van huur- tot luxe koopwoningen.

Ter inzage

Sinds 18 maart is het bestemmingsplan ‘Badhoevedorp - Quatrebras West' in te zien.  De stukken die bij het bestemmingsplan horen zijn te vinden op de website van de gemeente Haarlemmermeer. Dit kan tot en met 29 april aanstaande. Een bestemmingsplan bepaalt wat er in een gemeente met de ruimte mag gebeuren. Er staat bijvoorbeeld in waar woningen en bedrijven mogen komen en hoe groot de gebouwen mogen zijn.

Quatrebras Park

Quatrebras is de woonwijk aan de westzijde van Badhoevedorp en bestaat uit vier delen. Ontwikkelaars AM en Bohemen bouwen de woningen in Quatrebras Park.  De huizen in het eerste deel van Quatrebras Park zijn al gebouwd en opgeleverd. In het tweede deel bouwt AM sinds begin dit jaar de woningen.