Het nieuwe medisch centrum in Badhoevedorp

Feestelijke opening Medisch Centrum in Hart van Badhoevedorp

20 januari 2023
Nieuws

Het is een feestje waard: de oplevering van het nieuwe Medisch Centrum De Badhoeve in Badhoevedorp. Dat feestje viert wethouder Mariette Sedee zaterdag 21 januari samen met inwoners. Het is tegelijk een open dag voor iedereen die een kijkje wil nemen in het pand en wil weten welke faciliteiten er worden aangeboden.

Precies een jaar geleden startte de verbouwing van het oude Rabobank-gebouw aan de Zeemanlaan in Badhoevedorp. Nu staat alleen de buitenkant nog overeind, van binnen is alles vernieuwd. Het gebouw biedt plaats aan een sportschool, apotheek en vijf artsenpraktijken met een spreekuur voor Oekraïners.

De Badhoeve

Mariette Sedee: “Het nieuwe centrum van Badhoevedorp heeft er een modern medisch centrum bij gekregen. De naam 'De Badhoeve' is goed gekozen. Vernoemd naar een modelboerderij die hier in 1854 werd gebouwd in opdracht van Jacob Amersfoordt, de burgemeester van Haarlemmermeer.  De innovatieve boerderij trok toen landelijk de aandacht. Koningin Sophia, echtgenote van Koning Willem III, kwam persoonlijk polshoogte nemen. Nu vieren wij opnieuw de opening van een Badhoeve.”

Het nieuwe medisch centrum in Badhoevedorp. Foto: Henk Roolvink

Gebiedsontwikkeling

Het Medisch Centrum is het eerste grote bouwproject dat wordt opgeleverd in het centrum van Badhoevedorp en maakt deel uit van de duurzame gebiedsontwikkeling van de gemeente. Nu de A9 niet meer door het dorp loopt, is er plaats voor meer woningen, groen en recreatiemogelijkheden zoals parken, sportvelden, fietspaden en wandelroutes. Zo krijgt Badhoevedorp steeds meer hart voor zijn inwoners, en bij voorkeur een gezond hart.

Medisch Centrum De Badhoeve,  Zeemanlaan 20B

Zaterdag 21 januari 13.30 uur officiële opening en 13.30-15.30 uur vrije inloop.

Meer weten?

Kijk hier voor meer informatie over de gebiedsontwikkeling Badhoevedorp.externe-link-icoon

Kijk hier voor meer informatie over MC De Badhoeve.externe-link-icoon