Euro per inwoner Haarlemmermeer voor Turkije en Syrië

11 februari 2023
Nieuws

Turkije en Syrië zijn ongekend hard getroffen door een allesverwoestende aardbeving. De beelden zijn hartverscheurend. Iedereen heeft gezien hoe een vader zijn dochter die onder het puin bedolven is, niet kan loslaten. We zagen hoe een pasgeboren baby in de eerste levensminuten van haar leven beide ouders had verloren. Zoveel beelden van intens verdriet die ons allen diep raken.

Nu gaat alle aandacht uit naar het bergen van de lichamen. Alle overlevenden en nabestaanden behoeven hulp. Er is een tekort aan alles.

Er is veel geld nodig om de eerste nood te lenigen (schoon water, voedsel, kleding, onderdak, etc.) en straks voor de wederopbouw, zowel in Turkije als in Syrië. Daarom heeft het college van burgemeester en wethouders eenmalig aan de gemeenteraad voorgesteld om per inwoner een euro over te maken aan Giro555externe-link-icoon

Ons hart gaat uit naar alle getroffenen en naar alle mensen die in onzekerheid leven over het lot van familieleden en vrienden. We leven intens mee met het verdriet van onze Turkse, Syrische en Koerdische inwoners die hun geliefden verloren zijn of die nog niets over of van hen vernomen hebben.

Het tijdelijke gemeentekantoor aan de Taurusavenue. Foto: gemeente Haarlemmermeer.