Kopers appartementengebouw Kensington in Hyde Park ontvangen sleutel

Eerste bewoners van Hyde Park Hoofddorp krijgen sleutel

15 februari 2024
Nieuws, Stadscentrum Hoofddorp

Het jaar 2024 kent nu al een bijzondere mijlpaal voor Hyde Park, de nieuwe stadswijk van Hoofddorp. Sinds de start van het nieuwe jaar zijn de eerste woningen van Kensington opgeleverd aan de bewoners van het woongebouw Kensington. Zo ook op woensdag 14 februari, waarbij wethouder Jurgen Nobel een van de kopers nog eens extra in het zonnetje zette. Aan het eind van deze week zijn alle 233 woningen van het woongebouw Kensington opgeleverd.

Een van de eerste bewoners van Hyde Park beleefde een bijzondere sleuteloverdracht. Wethouder Jurgen Nobel overhandigde de sleutel aan de familie samen met de ontwikkelaar Hyde Park B.V. en de aannemer De Vries en Verburg.

Kopers appartementengebouw Kensington in Hyde Park ontvangen sleutel. Foto: Bob van Deurzen.

Wethouder Jurgen Nobel keek net als de bewoner uit naar deze mijlpaal: “Met de oplevering van deze eerste 233 woningen in Hyde Park wordt het woningtekort in onze gemeente weer een stuk kleiner. Ik kijk uit naar de oplevering van alle komende appartementencomplexen en wens de nieuwe bewoners een heel mooie tijd in de gemeente Haarlemmermeer.”

Het eerste deelproject

Naast de woningen, zijn de algemene ruimtes onderdeel van het woongebouw. Zoals lobby’s, de commerciële ruimtes en parkeerplaatsen. De komende tijd wordt ook de binnentuin, ontworpen door landschapsarchitect Piet Oudolf, helemaal ingericht. Daarmee is de afronding van het eerste deelproject binnen Hyde Park een feit.

Vooruitblik

Ondertussen wordt er in andere delen van de wijk ook flink gebouwd aan onder andere het woongebouw Camden Town met 563 studentenwoningen en aan de 124 sociale huurwoningen in het woongebouw Octavia Hill. In de tweede helft van 2024 worden de 310 appartementen van woongebouw Notting Hill opgeleverd.

In november 2023 werd al hard gewerkt aan de binnentuin van Kensington. Foto: Kees van der Veer