De gemeenteraad op bezoek in Nieuw-Vennep

De gemeenteraad vergadert in Nieuw-Vennep

03 april 2023
Nieuws

De gemeenteraad wil meer op locatie in gesprek gaan met inwoners, ondernemers en maatschappelijke instellingen om te horen welke behoeftes er leven. De bedoeling is dat de signalen die zij opvangen meegenomen worden in raadsvergaderingen. In dit kader vond er op 30 maart een bijzondere raadsvergadering plaats in Nieuw-Vennep.

Positief

Onder bewoners en ondernemers is het goed gevallen dat de raad op locatie vergadert: “We zijn heel blij dat de gemeenteraad nu zelf komt kijken hoe het eruit ziet, want dan hebben ze er straks in het gemeentehuis zelf een beeld bij”.
Een gemeenteraadslid: “Als je het hebt over de kloof tussen politiek en inwoners verkleinen dan moet je dit veel vaker doen. Dan moet je vaker van je stoel afkomen en onder de mensen zijn.”

Media

De bijzondere vergadering van de gemeenteraad in Nieuw-Vennep is ook bij de media niet onopgemerkt gebleven. Hart van Nederland en RTV Noord-Holland Nieuws waren aanwezig en zij hebben mooie rapportages gemaakt. Daarnaast hebben ook HCnieuws en het Haarlems Dagblad uitgebreid verslag gedaan van het bezoek.

Vervolg

De komende weken zal er tijdens een reguliere raadsvergadering worden teruggekeken op het bezoek aan Nieuw-Vennep en zal er over de bevindingen gedebatteerd worden. Ook zal dit niet de laatste vergadering op locatie zijn. Vorig jaar heeft de gemeenteraad al besloten dat in alle gebieden in de gemeente een bijzondere raadsvergadering zal plaatsvinden. U kunt de bezoeken van de gemeenteraad volgen via Twitter en Instagram.

De gemeenteraad op bezoek in Nieuw-Vennep. Foto: Jur Engelchor