Impressie van de Hermanshoeve

College maakt afspraken over komst 40 zorgwoningen in Nieuw-Vennep

28 juni 2023
Wonen

Het college van B en W heeft afspraken gemaakt met de beoogd nieuwe eigenaar van de Hermanshoeve in Nieuw-Vennep. De hoeve wordt verbouwd tot een woonzorggebouw met 40 kamers. Wethouder Jurgen Nobel van Woningbouw: “Wij zijn heel blij met dit initiatief. Het slaat twee vliegen in een klap, er komen woningen bij in de gemeente en een plek voor mensen die behoefte hebben aan woonzorg.”

In de plannen is rekening gehouden met het behouden van de agrarische uitstraling. De nieuwe eigenaren zijn van plan de bestaande schuren achter het woonhuis te slopen en daar drie nieuwe gebouwen terug te plaatsen. De nieuwe gebouwen komen zoveel mogelijk op de plek van de oude gebouwen. Ze worden met elkaar verbonden met een glazen corridor om de huidige openheid van het terrein te behouden.

Nieuw bestemmingsplan

Om de bouw mogelijk te maken is een wijziging nodig van het huidige bestemmingsplan. Het college van B en W maakt daar een apart voorstel voor, dat ter inzage komt te liggen. Daarna zal de gemeenteraad over een eventuele wijziging van de bestemming een besluit nemen.

Een impressie van de Hermanshoeve van bovenaf.