Contact

Wilt u contact opnemen met de gemeente Haarlemmermeer? Dat kan het snelst via ons contactformulier. U kunt hier uw vraag stellen of een melding doen.

Vul het contactformulier in

U kunt op ieder moment uw vraag of melding doorgeven via de knop 'Neem contact op'. Wij zorgen dat de vraag of melding direct bij de juiste afdeling terechtkomt. U krijgt zo snel mogelijk een reactie.

Andere manieren van contact

  • U kunt ons bellen via 0900 1852 van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Voor dit telefoonnummer geldt het standaard lokaal tarief.    
  • Belt u vanuit het buitenland of kunt u geen 0900-nummer bellen? Bel dan met 0031 23 567 6543.
  • Stel een bericht op via Whatsapp naar  06 14 46 17 28externe-link-icoon. De gemeente reageert op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.  
  • Neem contact op via onze sociale media. We beantwoorden berichten van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur. Volg en bericht de gemeente op Facebookexterne-link-icoon, Xexterne-link-icoon en Instagramexterne-link-icoon.
  • U kunt uw vraag per post naar de gemeente sturen. Het postadres is: 
    Gemeente Haarlemmermeer 
    Postbus 250 
    2130 AG Hoofddorp 

Belangrijke tekst: Verstuur via WhatsApp nooit privacygevoelige informatie, zoals uw burgerservicenummer (bsn) of bankrekeningnummer.

Bezoek ons

U bent welkom bij de gemeentekantoren, servicecentra en gemeentebalie Schiphol. Als u bij de gemeente wilt langskomen maakt u een afspraak. U kunt zonder afspraak uw nieuwe paspoort, identiteitskaart of rijbewijs ophalen. 

Bekijk de adressen en openingstijden. U vindt er ook routebeschrijvingen.  

Veelgestelde vragen

Ik woon in het buitenland. Hoe lang duurt het voordat ik een nieuw paspoort of ID heb?

Er is een wachttijd, want het is erg druk. Bekijk de wachttijden voor een paspoort of identiteitsbewijs als u in het buitenland woont.

Ik heb geen vaste woonplaats. Hoe lang duurt het voordat ik een nieuw paspoort of ID heb?
Hoe meld ik overlast of schade op straat?

Is er iets kapot in uw buurt? Of is er bijvoorbeeld een volle of kapotte afvalcontainer? Dit kunt u doorgeven. Meld schade of overlast.

Waar lees ik meer over uitkeringen?

De gemeente Haarlemmermeer heeft verschillende uitkeringen zoals bijstandsuitkering, bijzondere bijstand en het kindpakket. Bekijk alle uitkeringen en toeslagen.

Wat doe ik als ik thuishulp of andere hulp nodig heb?

U kunt een aanvraag voor begeleiding insturen als u hulp nodig heeft in de huishouding. Of bij administratie of op zoekt bent naar een dagbesteding.

Ik kan niet alleen reizen. Welk vervoer is er in de gemeente?

Voor vervoer binnen de gemeente is er RegioRijder. Dit heet ook wel Wmo- en leerlingenvervoer. 
Voor vervoer dat niet alleen binnen de gemeente is, is er de MeerOVbus. Dit is een aanvulling op het openbaar vervoer.

Wanneer is de gemeente open?

Bekijk de adressen en openingstijden per locatie.

Hoe maak ik een afspraak?

Als u bij de gemeente wilt langskomen maakt u een afspraak. U kunt zonder afspraak uw nieuwe paspoort, identiteitskaart of rijbewijs ophalen.