RegioRijder

Soms zorgt de gemeente voor vervoer als u niet zelfstandig kunt reizen. In Haarlemmermeer verzorgt RegioRijder het Wmo- en leerlingenvervoer.

Mag ik gebruik maken van RegioRijder?

Kunt u niet zelfstandig reizen? En wil u reizen binnen Haarlemmermeer of in de directe omgeving? Dan kunt u gebruik maken van RegioRijder. U wordt dan in de gemeente van deur tot deur vervoerd. Met een RegioRijder-pas kunt u 1500 km per jaar reizen.

RegioRijder is niet bedoeld voor dagelijkse ritten naar uw dagbesteding.

Wat kost een rit met RegioRijder?

De kosten van een rit met RegioRijder hangen af van de lengte van uw rit. De tarieven zijn ongeveer hetzelfde als die van openbaar vervoer.

Prijs voor ritten tot 25 kilometer

  • Het opstaptarief is € 1,01.

  • Voor elke kilometer betaalt u € 0,16. 

Rekenvoorbeeld: een rit van uw woonadres naar een bestemming die 19 kilometer verderop ligt, kost u € 4,05 (€ 1,01 + 19 x € 0,16).

Ritten verder dan 25 kilometer

RegioRijder is niet bedoelt om lange ritte mee te maken. Voor ritten van meer dan 25 kilometer kunt u met Valys reizen. U heeft hiervoor een Valys-pas nodig. U vraagt de pas aan via de website van Valys.

Maakt u toch gebruik van RegioRijder voor een rit verder dan 25 kilometer? Bijvoorbeeld om naar het ziekenhuis in Amsterdam te gaan? Dan betaalt u:

  • Het opstaptarief van € 1,01.
  • Een kilometertarief van € 2,40.

Hoe vraag ik een RegioRijder-pas aan?

Om gebruik te kunnen maken van RegioRijder heeft u een RegioRijder-pas nodig. Deze ontvangt u nadat de gemeente heeft beoordeeld of u recht heeft op deze vorm van vervoer. Vraag hiervoor een gesprek aan door op de button hierboven te klikken. U hoort binnen 8 weken of u de RegioRijder-pas krijgt. 

Hoe reserveer ik een rit?

  • Reserveer uw rit zo snel mogelijk: dit kan al 3 maanden van tevoren.
  • Reserveer uw rit uiterlijk 4 uur voordat u wilt vertrekken. Reserveert u een rit via de taxizuil in het ziekenhuis? Dan hoeft dit niet minimaal 4 uur van te voren gedaan te worden. Moet u plotseling op reis? Bel dan via 088 6000 984 met de klantenservice van RegioRijder.
  • Als u de reservering heeft gemaakt, vertelt de medewerker wat uw reis kost.
  • Als vooraf duidelijk is dat u echt niet te laat op uw bestemming mag aankomen, dan houdt RegioRijder daar rekening mee. U wordt dan maximaal 15 minuten voor uw gewenste aankomsttijd afgezet.
  • Wilt u gebruikmaken van de terugbel-service? Geef dan het telefoonnummer door waarop u vlak voor de terugrit bereikbaar bent. U krijgt dan 5 tot 10 minuten voordat uw chauffeur er is een telefoontje.

U kunt uw rit op 2 manieren reserveren:

  1. Online, via de website van RegioRijder.

  2. Telefonisch, via de reserveerlijn van RegioRijder: 0900 9343. De reserveerlijn is elke dag bereikbaar van 05.00 uur tot 00.30 uur. Zorg dat u het nummer van uw vervoerspas heeft.

Wat kan ik doen als ik geen gebruik mag maken van RegioRijder?