Contact

Veel zaken kunt u online regelen. Lukt dat niet? U kunt gemeente Haarlemmermeer op verschillende manieren bereiken.

Veelgestelde vragen

Ik woon in het buitenland. Hoe lang duurt het voordat ik een nieuw paspoort of ID heb?

Er is een wachttijd, want het is erg druk. Bekijk de wachttijden voor een paspoort of identiteitsbewijs als u in het buitenland woont.

Waar vraag ik een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aan als servicecentrum Nieuw-Vennep is gesloten?

Het servicecentrum Nieuw-Vennep is dicht van 7 november tot en met 29 november. We laten het gebouw opknappen. Vanaf maandag 2 december is het servicecentrum in Nieuw-Vennep weer open.  

Wilt u een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen? Dat kan in gemeentekantoor Beukenhorst in Hoofddorp en in het servicecentrum in Halfweg. U maakt hiervoor een afspraak

Ik heb geen vaste woonplaats. Hoe lang duurt het voordat ik een nieuw paspoort of ID heb?
Hoe meld ik overlast of schade op straat?

Is er iets kapot in uw buurt? Of is er bijvoorbeeld een volle of kapotte afvalcontainer? Dit kunt u doorgeven. Meld schade of overlastexterne-link-icoon.

Waar lees ik meer over uitkeringen?
Wat doe ik als ik thuishulp of andere hulp nodig heb?

U kunt een verzoek voor begeleiding insturen als u hulp nodig heeft in de huishouding. Of bij administratie of op zoekt bent naar een dagbesteding.

Ik kan niet alleen reizen. Welk vervoer is er in de gemeente?

Voor vervoer binnen de gemeente is er RegioRijder. Dit heet ook wel Wmo- en leerlingenvervoer. 
Voor vervoer dat niet alleen binnen de gemeente is, is er de MeerOVbus. Dit is een aanvulling op het openbaar vervoer.

Wanneer is de gemeente open?

De gemeente is open op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Bekijk de openingstijden per locatie.

Hoe maak ik een afspraak?

Als u bij de gemeente wilt langskomen maakt u een afspraak. U kunt zonder afspraak uw nieuwe paspoort, identiteitskaart of rijbewijs ophalen.

Bel ons

U kunt de gemeente bellen via 0900 1852.

De gemeente is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. Voor dit telefoonnummer geldt het standaard lokaal tarief.

Belt u vanuit het buitenland of kunt u geen 0900-nummer bellen? Bel dan met 0031 23 567 6543.

Mail ons

Stel uw vraag via het contactformulierexterne-link-icoon. De gemeente neemt contact met u op via e-mail. Of via telefoon als u uw telefoonnummer heeft doorgegeven.

WhatsApp ons

Stel een vraag via 06 14 46 17 28externe-link-icoon. We reageren op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur. Verstuur via WhatsApp nooit privacygevoelige informatie zoals uw burgerservicenummer (BSN) en bankrekeningnummer.

Social media

Heeft u een vraag? U kunt deze stellen via social media. De gemeente beantwoordt uw vraag van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.

Volg de gemeente op Facebookexterne-link-icoon, Xexterne-link-icoon en Instagramexterne-link-icoon.

Stuur een brief

U kunt uw vraag per post naar de gemeente sturen. Het postadres is: 
Gemeente Haarlemmermeer
Postbus 250
2130 AG Hoofddorp

Bezoek ons

U kunt langskomen bij  de gemeentekantoren, servicecentra en gemeentebalie Schiphol. Bekijk de adressen en openingstijden. Ook staan er routebeschrijvingen naar de locaties.