De gemeentelijke organisatie bestaat uit 19 clusters en de griffie. De medewerkers zijn actief op verschillende terreinen. Zij maken beleid (bijvoorbeeld woningbouw en mobiliteit), verlenen diensten, geven informatie en dragen zorg voor de omgeving en het welzijn van alle inwoners.
In onze dienstverlening staan 4 serviceprincipes centraal: makkelijk, betrouwbaar, menselijk en verbonden.
Overzicht van de organisatie
De afbeelding hierboven laat zien hoe de gemeente Haarlemmermeer is georganiseerd. De organisatie heeft 4 domeinen:
- Fysiek
- Sociaal
- Bestuur en control
- Bedrijfsvoering en Dienstverlening
Verschillende afdelingen
De 4 domeinen bestaan uit verschillende afdelingen. Dat zijn in totaal 19 afdelingen (clusters) en de griffie.
Het Fysiek Domein bestaat uit de clusters:
- Projecten
- Veiligheid
- Beheer en Onderhoud
- Ingenieursbureau
- Gebieds- en Relatiemanagement
- Grond- en Vastgoedzaken
- Ruimte, Economie en Duurzaamheid
Het Sociaal Domein bestaat uit de clusters:
- Samenleving, Sport en Cultuur
- Sociale Dienstverlening
- Maatschappelijke Ondersteuning en Zorg
Het Domein Bestuur en control bestaat uit de clusters:
- Staf, Bestuur en Directie
- Corporate Control
Het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening bestaat uit de clusters:
- Facility Management
- Financiën en Administratie
- Inkoop en Juridische Zaken
- Communicatie en Externe Betrekkingen
- Human Resource Management
- Klant Contact Centrum
- Info+
De directie van Haarlemmermeer
Het directieteam geeft leiding aan de gemeentelijke organisatie. Op de pagina Directie leest u meer over de verantwoordelijkheden en andere activiteiten (zoals nevenfuncties) van de directieleden.