Persoonsgegevens bekijken of laten aanpassen

In de Basisregistratie Personen (BRP) staan uw persoonsgegevens zoals uw achternaam, voornamen en burgerservicenummer (BSN). U kunt uw persoonsgegevens online bekijken. Zit er een fout in uw gegevens? Of wilt u een nieuw rechtsfeit laten registreren? Bel dan 0900 1852 voor een afspraak bij de gemeente.

Waar kan ik mijn persoonsgegevens bekijken?

U kunt uw gegevens online inzien. Op MijnOverheidexterne-link-icoon ziet u welke gegevens geregistreerd staan in de BRP. U heeft hiervoor DigiD nodig.

U kunt bijvoorbeeld deze gegevens bekijken:

• Uw inschrijving in de Basisregistratie Personen.
  • Hoeveel bewoners er staan ingeschreven op uw adres.
  • Uw geregistreerd inkomen.
  • Een auto die op uw naam staat.

Wie mogen mijn persoonsgegevens opvragen?

Uw gegevens mogen worden opgevraagd door organisaties zoals de Belastingdienst, het UWV, zorgverzekeraars of pensioenfondsen. Bekijk welke organisaties uw gegevens kunnen inzienexterne-link-icoon

Welke voorwaarden gelden er als ik mijn persoonsgegevens wil laten aanpassen?

U staat ingeschreven bij gemeente Haarlemmermeer.

Hoe maak ik een afspraak?

Bel naar 0900 1852 om een afspraak te maken bij gemeente Haarlemmermeer.

Wat neem ik mee naar de afspraak?

• Uw identiteitsbewijs. Dat is een geldig paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument.
  • Uw (buitenlandse) document(en). Dat is een geboorteakte of huwelijksakte of beide, eventueel met stempels en/of vertaling.

Wilt u eerst uw gegevens zien die in de Basisregistratie Personen staan. Log dan in op MijnOverheidexterne-link-icoon

Nederlandse documenten

De gemeente vraagt uw documenten op bij de Nederlandse gemeente waar deze zijn geregistreerd.

Buitenlandse documenten

Buitenlandse documenten moet u eerst laten legaliseren. Lees meer over de voorwaarden aan buitenlandse documentenexterne-link-icoon van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Wilt u buitenlandse documenten laten registreren in de BRP? Bijvoorbeeld akten van een geboorte, huwelijk, overlijden, echtscheiding, erkenning of adoptie, waarvan het rechtsfeit is ontstaan in het buitenland. Neem de originele documenten mee naar de afspraak. Documenten die in het buitenland zijn geregistreerd kunnen wij namelijk niet opvragen.

Het buitenlandse document mag in het Engels, Duits, of Frans zijn. Documenten in een andere taal moet u laten vertalen door een beëdigde vertaler in Nederland.

Hoelang duurt het?

De gemeente behandelt uw verzoek binnen 4 weken.

Wat kost het?

Het laten aanpassen of aanvullen van uw persoonsgegevens in de BRP is gratis.