Adresonderzoek

Staat er op uw adres iemand ingeschreven die er niet woont? Of ontvangt u post van vorige bewoners? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. De gemeente onderzoekt dan waar deze persoon echt woont.

Hoe kan ik een adresonderzoek aanvragen?

Een adresonderzoek vraagt u aan bij de balie. Hiervoor maakt u een afspraak met de gemeente.

Wat neem ik mee naar de afspraak?

  • Uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart).
  • Zoveel mogelijk informatie over de vertrokken persoon. Bijvoorbeeld: het nieuwe adres, e-mailadres of telefoonnummer van de persoon.

Wanneer kan ik een adresonderzoek aanvragen?

  • U kunt alleen een adresonderzoek aanvragen als u zelf op het adres woont.
  • Wilt u alle post voor deze persoon retour afzender sturen? Ook als de post van de gemeente afkomstig is. Deze post maakt onderdeel uit van het adresonderzoek.
  • Loopt er een adresonderzoek naar uw eigen adresgegevens? Neem dan zo snel mogelijk contact op door een e-mail te sturen naar adresonderzoek@haarlemmermeer.nl. Of bel naar 0900 1852.

Wat kost een adresonderzoek?

Een adresonderzoek kost u niets.