Historie van de gemeente Haarlemmermeer

Wilt u iets weten over de geschiedenis van de gemeente Haarlemmermeer? Ga dan op zoek in de archieven van de gemeente. Deze vindt u in het Noord-Hollands Archief. In de archieven staat bijvoorbeeld informatie over de geschiedenis van plaatsen, inwoners, bedrijven en oude besturen.

Noord-Hollands Archief

De archieven van het Historisch Archief Haarlemmermeer zijn opgegaan in het Noord-Hollands Archief. Het bezoekadres is Jansstraat 40 in Haarlem. Zie ook locatie en openingstijdenexterne-link-icoon

Wilt u onderzoek doen? Kijk eerst bij Onderzoek doen in het Noord-Hollands Archiefexterne-link-icoon of u de stukken moet aanvragen. Soms kun u scans thuis bestuderen.

Bronnen voor onderzoek

In de archieven van de gemeente Haarlemmermeer vindt u allerlei soorten stukken. Bijvoorbeeld:

Bekijk de website van het Noord-Hollands Archiefexterne-link-icoon voor meer informatie.

De gemeente Haarlemmermeer heeft ook een eigen online Beeldbankexterne-link-icoon. Het is voor particulieren niet mogelijk een account aan te maken. Wel kunt u contact opnemen voor het gebruik van 1 of meer foto's.

Vragen?

Heeft u vragen over de archieven van de gemeente Haarlemmermeer? Of heeft u hulp nodig bij uw onderzoek? Stuur dan een e-mail naar info@noord-hollandsarchief.nl. Of bel met het Noord-Hollands Archief via 023 517 2700.