Voorwaarden OV-kaart WijMobiel
U krijgt van gemeente Haarlemmermeer alleen een OV-kaart van WijMobiel als u akkoord gaat met de voorwaarden. Die vindt u op deze pagina. Lees ze goed door voordat u akkoord gaat. Er staat belangrijke informatie in over het gebruik van de kaart en eventuele kosten.
1. Gebruik
- U mag alleen zelf gebruik maken van de OV-kaart van WijMobiel.
- U mag de OV-kaart alleen gebruiken voor het afgesproken reistraject. U mag de kaart pas voor andere reizen gebruiken, als u dat met uw contactpersoon hebt afgesproken.
- U mag geen eigen geld op de OV-kaart zetten. Gebruik voor privéreizen uw eigen OV-chipkaart of koop losse tickets. Zet u toch eigen geld op de OV-kaart van WijMobiel? Dan kunt u dat geld niet meer terugvragen of laten verrekenen.
- Heeft u onvoldoende saldo op de kaart en moet u wel reizen voor uw traject? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw contactpersoon.
2. Kosten
- U kunt de kaart gratis gebruiken voor het afgesproken traject.
- Gemeente Haarlemmermeer betaalt geen boetes. Wanneer u een boete krijgt, dan gaat dit van uw reisbudget af. Als u vergeet in of uit te checken, kunt u geld terugvragen via de website Uitcheck gemist. Doet u dit niet, dan heeft u minder budget over om de reis te maken. U moet dan een deel met uw eigen OV-chipkaart reizen en de kosten zelf betalen.
- Heeft u niet langer recht op reiskostenvergoeding via de OV-kaart van WijMobiel? En heeft u de kaart opgehaald bij gemeentekantoor De Polderlanden? Bel dan uw contactpersoon. Was de kaart naar uw huisadres gestuurd? Neem dan contact op met WijMobiel via telefoonnummer 088 9343401. Of stuur een e-mail naar servicedesk@wijmobiel.nl. Dan krijgt u van hen het adres waarnaar u de kaart kunt terugsturen.
U stuurt de OV-kaart meteen terug. Als u de kaart niet terugstuurt, moet u de kaartkosten van € 12,50 aan gemeente Haarlemmermeer terugbetalen.
3. Diefstal, verlies en schade
- Is uw kaart gestolen, verloren of beschadigd? Meld dit binnen 24 uur bij WijMobiel. Bel naar telefoonnummer 088 9343401 of stuur een e-mail naar servicedesk@wijmobiel.nl. De OV-kaart wordt dan geblokkeerd en u krijgt zo snel mogelijk een nieuwe kaart.
- De 1e keer dat uw kaart wordt gestolen, verloren of beschadigd raakt, betaalt gemeente Haarlemmermeer de vervanging. Komt het vaker voor? Dan moet u de nieuwe kaartkosten van € 12,50 zelf betalen. U maakt met uw contactpersoon afspraken over hoe u dit kunt betalen.
4. Aanvullende voorwaarden
- U heeft een uitnodiging gehad om een account aan te maken bij WijMobiel. Om akkoord te gaan met de voorwaarden, vinkt u op de inlogpagina van WijMobiel aan: ‘Ja, ik accepteer de privacy voorwaarden en voorwaarden gebruik OV-kaart WijMobiel’. Na uw akkoord krijgt u de OV-kaart thuis gestuurd. Of u kunt deze ophalen op het gemeentekantoor De Polderlanden (Hoofddorp). Dit spreekt u af met uw contactpersoon.