Voorwaarden OV-kaart WijMobiel

U krijgt van gemeente Haarlemmermeer alleen een OV-kaart van WijMobiel als u akkoord gaat met de voorwaarden. Die vindt u op deze pagina. Lees ze goed door voordat u akkoord gaat. Er staat belangrijke informatie in over het gebruik van de kaart en eventuele kosten.

1. Gebruik

  1. U mag alleen zelf gebruik maken van de OV-kaart van WijMobiel.
  2. U mag de OV-kaart alleen gebruiken voor het afgesproken reistraject. U mag de kaart pas voor andere reizen gebruiken, als u dat met uw contactpersoon hebt afgesproken.
  3. U mag geen eigen geld op de OV-kaart zetten. Gebruik voor privéreizen uw eigen OV-chipkaart of koop losse tickets. Zet u toch eigen geld op de OV-kaart van WijMobiel? Dan kunt u dat geld niet meer terugvragen of laten verrekenen.
  4. Heeft u onvoldoende saldo op de kaart en moet u wel reizen voor uw traject? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw contactpersoon.

2. Kosten

  1. U kunt de kaart gratis gebruiken voor het afgesproken traject.
  2. Gemeente Haarlemmermeer betaalt geen boetes. Wanneer u een boete krijgt, dan gaat dit van uw reisbudget af. Als u vergeet in of uit te checken, kunt u geld terugvragen via de website Uitcheck gemistexterne-link-icoon. Doet u dit niet, dan heeft u minder budget over om de reis te maken. U moet dan een deel met uw eigen OV-chipkaart reizen en de kosten zelf betalen.
  3. Heeft u niet langer recht op reiskostenvergoeding via de OV-kaart van WijMobiel? En heeft u de kaart opgehaald bij gemeentekantoor De Polderlanden? Bel dan uw contactpersoon. Was de kaart naar uw huisadres gestuurd? Neem dan contact op met WijMobiel via telefoonnummer 088 9343401. Of stuur een e-mail naar servicedesk@wijmobiel.nl. Dan krijgt u van hen het adres waarnaar u de kaart kunt terugsturen. 
    U stuurt de OV-kaart meteen terug. Als u de kaart niet terugstuurt, moet u de kaartkosten van € 12,50 aan gemeente Haarlemmermeer terugbetalen. 

3. Diefstal, verlies en schade

  1. Is uw kaart gestolen, verloren of beschadigd? Meld dit binnen 24 uur bij WijMobiel. Bel naar telefoonnummer 088 9343401 of stuur een e-mail naar servicedesk@wijmobiel.nl. De OV-kaart wordt dan geblokkeerd en u krijgt zo snel mogelijk een nieuwe kaart.
  2. De 1e keer dat uw kaart wordt gestolen, verloren of beschadigd raakt, betaalt gemeente Haarlemmermeer de vervanging. Komt het vaker voor? Dan moet u de nieuwe kaartkosten van € 12,50 zelf betalen. U maakt met uw contactpersoon afspraken over hoe u dit kunt betalen.

4. Aanvullende voorwaarden

  1. U heeft een uitnodiging gehad om een account aan te maken bij WijMobiel. Om akkoord te gaan met de voorwaarden, vinkt u op de inlogpagina van WijMobiel aan: ‘Ja, ik accepteer de privacy voorwaarden en voorwaarden gebruik OV-kaart WijMobiel’. Na uw akkoord krijgt u de OV-kaart thuis gestuurd. Of u kunt deze ophalen op het gemeentekantoor De Polderlanden (Hoofddorp). Dit spreekt u af met uw contactpersoon.