Spelregels online bijeenkomsten

De online bijeenkomsten gaan via Microsoft Teams. Op deze pagina leest u hoe zo'n online bijeenkomst werkt. Omdat we verwachten dat er veel mensen meedoen, zijn er spelregels opgesteld.

Meedoen aan online bijeenkomst

U heeft alleen een link nodig om mee te doen aan de online bijeenkomst. Als u op de link klikt, wordt u naar een pagina geleid. Daar kunt u de browser kiezen, zoals Google Chrome of Internet Explorer. Of u kunt de app van Microsoft Teams downloaden (dat hoeft dus niet). Heeft u Microsoft Teams al geïnstalleerd? Dan opent Teams automatisch als u op de link klikt.

Spelregels 

Privacy

  • Voor, tijdens of na de bijeenkomst deelt niemand privacygevoelige informatie. Dat is bijvoorbeeld naam, adres, telefoonnummer of e-mailadres.
  • Vanwege privacy schrijven we alleen dingen op als deze nodig zijn voor de bijeenkomst. Verder niet. We nemen ook niets op.  

Online bijeenkomst

  • U kunt klikken op een van de links voor de online bijeenkomst op de pagina over het te bespreken onderwerp. Dat doet u enkele minuten voor de start van de bijeenkomst. 
  • Een medewerker van de gemeente legt alles uit.
  • Zet uw microfoon uit (op ‘mute’) zodat er geen achtergrondgeluiden te horen zijn. Als u iets wilt zeggen of vragen, steekt u het 'digitale handje' op. U vindt dit handje in de werkbalk van Microsoft Teams. 
  • Wacht tot u het woord krijgt en zet dan uw microfoon aan. Als u klaar bent met spreken, zet u de microfoon weer uit.