Nieuw-Vennep: Boetelerveld, Beerzerveld en Frederiksveld

Begin september start aannemer AW Onderhoud B.V. met werkzaamheden in Boetelerveld, Beerzerveld en Frederiksveld. De aannemer gaat de rijweg en parkeerplaatsen opnieuw bestraten.

Wat gaat de aannemer precies doen?

Boetelerveld en Beerzerveld

• Opnieuw bestraten rijweg en parkeerplaatsen. De aannemer gebruikt hiervoor de stenen die er nu liggen. Beschadigde stenen vervangt de aannemer door andere gebruikte stenen van dezelfde soort.
  • De verkeersdrempels in de straten gaan weg. Op de kruispunten komen verkeersplateaus.

Frederiksveld

• Vervangen van de rode en zwarte stenen van de rijweg door dezelfde soort stenen als in Boetelerveld en Beerzerveld.
  • Voor de parkeerplaatsen gebruikt de aannemer nieuwe zwarte stenen.
  • De verkeersdrempel bij huisnummer 14 aanpassen naar een ‘mini’ verkeersplateau.
  • De verkeersdrempel bij de hoek naar Heideveld gaat weg. Op het kruispunt komt een verkeersplateau.
  • Vervangen (deel) afvoerpijp (drainagepijp) onder de rijweg.

Wat is de planning van de werkzaamheden?

De werkzaamheden duren van 9 september 2024 tot en met 13 februari 2025. De aannemer voert de werkzaamheden uit in fases (delen). De werktijden zijn tussen 07.00 en 17.00 uur. De planning kan iets veranderen. Dit hangt af van het weer of andere onverwachte zaken. Veranderingen in de planning zetten we op deze pagina.

Planning per straat

• Van 9 september tot en met 17 september - fase 1
    Bij huisnummers 1 tot en met 21.
  • Van 20 september tot en met 2 oktober - fase 2
    Bij huisnummers 21 tot en met 45 en de toegang tot parkeerterrein Buinerveld.
  • Van 3 oktober tot en met 10 oktober 2024 - fase 3
    Bij huisnummers 2 tot en met 22.
  • Van 11 oktober tot en met 24 oktober - fase 4
    Van Heideveld tot Flierveld bij de even huisnummers. Heideveld blijft bereikbaar via Beerzerveld.
  • Van 25 oktober tot en met 4 november - fase 5
    Bij huisnummers 1 tot en met 21
  • Van 5 november tot en met 19 november - fase 6
    Van Heideveld tot Flierveld bij de oneven huisnummers. Heideveld blijft bereikbaar via Boetelerveld.
  • Van 20 november tot en met 27 november - fase 7
    Van Bramerveld tot Heideveld bij de even huisnummers.
  • Van 28 november tot en met 11 december - fase 8
    Bij huisnummers 2 tot en met 22. Heideveld blijft bereikbaar via Frederiksveld.
  • Van 12 december tot en met 20 december - fase 9
    Van Bramerveld tot Heideveld de oneven huisnummers.
  • Van 21 december tot en met 5 januari 2025
    Geen werkzaamheden vanwege kerstvakantie aannemer.
  • Van 6 januari tot en met 17 januari - fase 10
    Bij huisnummers 49 tot en met 59. Heideveld bereikbaar via Frederiksveld.
  • Van 20 januari tot en met 29 januari - fase 11
    Bij huisnummers 2  tot en met 12.
  • Van 30 januari tot en met 12 februari - fase 12
    Bij huisnummers 14 tot en met 22 plus stoep naar Ilperveld.

Zorgen de werkzaamheden voor overlast?

De aannemer probeert zo min mogelijk (geluids)overlast te veroorzaken. Helemaal geen (geluids)overlast veroorzaken lukt helaas niet. Ook slaat de aannemer materialen op in de buurt van de werkzaamheden. We begrijpen dat dit vervelend is. Toch is het belangrijk dat wij deze werkzaamheden uitvoeren. We rekenen daarom op uw begrip.

Is mijn woning bereikbaar?

Bij de huisnummers waar de aannemer werkzaamheden uitvoert, zijn de rijweg, parkeervakken en stoepen afgesloten. De aannemer zet hekken neer. Op de delen waar u wel kunt rijden, geldt het eenrichtingsverkeer tijdelijk niet.  Uw woning of bedrijf is te voet en met de fiets aan de hand bereikbaar. Woningen en bedrijven zijn altijd bereikbaar voor de hulpdiensten (politie, brandweer en ambulance).

Rolemmer

Zet uw rolemmer aan de weg buiten het deel waar de werkzaamheden zijn. De aannemer zorgt ervoor dat de vuilniswagen erbij kan.

Waar kan ik parkeren?

Als de rijweg afgesloten is, kunt u hier niet parkeren. Ook niet op uw eigen terrein. U moet uw auto tijdelijk ergens anders in de wijk parkeren. Heeft u een elektrische auto en een oplaadpaal op eigen terrein? Dan kunt u deze tijdelijk niet gebruiken. U kunt uw auto opladen bij een openbare laadpaal of laadpaal bij bijvoorbeeld een benzinestation.

Overhangende beplanting weghalen of snoeien

Op veel plaatsen groeien bomen en struiken boven of over de erfgrens. Dit is de grens tussen uw terrein en gemeentegrond. De stoep en andere gemeentegrond aan uw erfgrens moet vrij zijn. Niet alleen voor de voetgangers die hier lopen, maar ook voor werkzaamheden. De aannemer heeft voldoende ruimte nodig om de stoepen opnieuw te kunnen bestraten. Daarom vragen wij u om de overhangende beplanting uiterlijk 9 september 2024 te snoeien of weg te halen. Ook staan er soms andere dingen op of over de erfgrens, bijvoorbeeld hekken of potten met planten. Deze ook graag weghalen.

Mogelijk hoogteverschil

De bodem zakt. Niet alleen de rijweg, parkeervakken en stoepen, maar ook uw eigen terrein. Bij het opnieuw bestraten, kan het zijn dat het straat iets hoger dan de oorspronkelijke hoogte komt te liggen. Als het nodig is, zorgt de aannemer er voor dat (maximaal) de eerste meter van het voetpad/inrit van uw terrein aansluit op de nieuwe hoogte. Ophogen van de rest van uw terrein, als dit nodig is, moet u zelf doen. Eigenaren zijn namelijk zelf verantwoordelijk voor het ophogen van het eigen terrein en het afvoeren van regenwater.

Heeft u vragen over de werkzaamheden?

Voor vragen over de werkzaamheden kunt u bellen met Sjors van der Hoorn via telefoonnummer 0900 1852. U kunt ook een e-mail sturen naar info@haarlemmermeer.nl. Graag uw straatnaam in het onderwerp zetten.