Meldpunt onveilige verkeerssituaties
Hoe meld ik een onveilige situatie?
Een onveilige verkeerssituatie kunt u eenvoudig melden:
- Klik op de knop 'Melden'.
- Kies de categorie ‘Bestrating en verkeer’.
- Kies het onderwerp ‘Onveilige situatie in het verkeer’.
- Omschrijf het probleem.
- Voeg een foto toe. Bijvoorbeeld een foto van de situatie.
- Geef op de kaart de plek aan. Of voer de straatnaam en het huisnummer in.
- Geef aan of de gemeente contact met u mag opnemen over uw melding.
Wat gebeurt er met mijn melding?
Na uw melding onderzoeken verkeersdeskundigen van de gemeente of de situatie veiliger kan. Bedenk wel dat het aanpassen van een verkeersituatie vaak een lang en duur traject is. We houden rekening met de belangen van verschillende weggebruikers en omwonenden. De gemeente bepaalt op basis hiervan of en wanneer aanpassingen mogelijk zijn. Ook wordt uw melding meegenomen bij toekomstige wijzigen van straten en wegen.
Wij beheren niet alle wegen in de gemeente. Ook Rijkswaterstaat en de provincie beheren wegen. Op de kaart Wegbeheerders van Rijkswaterstaat kunt u zien wie de beheerder is van de weg. Zijn de wegen van de provincie of Rijkswaterstaat? Dan kunt u daar uw melding doen. U krijgt de contactgegevens te zien als u in de kaart op de weg klikt.
Kan ik de status van mijn melding volgen?
Wilt u weten wat de status is van uw melding? Dat checkt u zo:
- Vul uw meldingsnummer in op de pagina Wat is de status van mijn melding?. Dit nummer staat in de bevestigingsmail van uw melding.
- U ziet uw melding op de kaart en de status 'Nieuw', 'In behandeling' of 'Klaar'.
Hoe meld ik buiten kantoortijd iets wat spoed heeft?
Bel ons via 0900 1852. Buiten kantoortijd wordt u doorgeschakeld naar de berichtendienst.
Over het meldpunt
Met het meldpunt Onveilige verkeerssituaties wil de gemeente samen met inwoners werken aan veiliger verkeer. Inwoners kennen hun buurt het beste en merken gevaarlijke situaties snel op. Door deze situaties door te geven aan de gemeente, werken we samen aan veiligere wegen.