Meldpunt betere brieven
Brieven van de gemeente moeten duidelijk zijn. Toch lukt dit nog niet altijd. Daarom vraagt de gemeente hulp aan inwoners om betere brieven te schrijven. U kunt de gemeente tips geven om brieven duidelijker te maken.
Zo werkt het
Heeft u een onduidelijke brief ontvangen? Doe dan het volgende:
- Omcirkel de onduidelijke tekst en het kenmerk van de brief.
- Maak persoonlijke gegevens en geldbedragen onleesbaar. Bijvoorbeeld door ze af te dekken of door te strepen.
- Maak een kopie of foto van de brief. Zorg ervoor dat wat u omcirkeld heeft, goed zichtbaar is.
- Stuur uw tip per e-mail naar beterebrieven@haarlemmermeer.nl of per post naar: Gemeente Haarlemmermeer, Antwoordnummer 57, 2130 VB Hoofddorp. U heeft geen postzegel nodig.
- Wilt u telefonisch uitleg krijgen over de brief? Zet dan in uw e-mail of brief uw vraag en uw telefoonnummer. U wordt dan gebeld.
Wat de gemeente met uw tip doet
Wij sturen uw tip door naar de schrijver van de brief. Die herschrijft vervolgens het onduidelijke deel van de brief. U krijgt binnen 2 weken antwoord op uw e-mail of brief. Heeft u aangegeven dat u gebeld wilt worden over de brief? Dan belt de schrijver u op.
Geen bezwaar maken of uitstel vragen
Uw tip geldt niet als officieel bezwaar op een besluit van de gemeente. Ook krijgt u geen uitstel van het besluit en de bezwaartermijn. Hoe u bezwaar maakt, leest u op de webpagina Bezwaar en beroep.