Formulier garantstelling
Hoe vraag ik garantstelling aan?
Download een garantstelling op de website van de IND.
Print de garantstelling uit en vul hem in.
Zet uw handtekening nog niet op het formulier. Daarvoor moet een medewerker van de gemeente meekijken.
Maak een afspraak bij de gemeente.
Ga met de ingevulde garantstelling naar de balie. U zet uw handtekening pas als een medewerker van de gemeente erbij is.
Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan komt uw partner mee naar de afspraak en ondertekent het formulier.
De medewerker van de gemeente verklaart dat de handtekening van u is. Dit heet het legaliseren van de handtekening.
Stuur de ingevulde en ondertekende garantstelling met de verklaring(en) naar de persoon die u uitgenodigd heeft.
Wat neem ik mee naar de afspraak?
Een geldig identiteitsbewijs, zoals een paspoort of rijbewijs.
Geld. Betaal het liefst met een betaalpas.
De ingevulde garantstelling.
Uw partner. Kom samen als u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap heeft.
Wat kost het?
U betaalt niet voor de aanvraag, maar wel voor het legaliseren van uw handtekening. Dit kost € 8 per handtekening.