Brievenbusstickers reclame en huis-aan-huisbladen

In de gemeente Haarlemmermeer krijgt u standaard geen reclamefolders in de brievenbus. Met een brievenbussticker geeft u aan of u juist wel reclame wilt ontvangen. U kunt ook aangeven of u geen huis-aan-huisbladen wilt krijgen.

Informatie van de gemeente in uw huis-aan-huisblad

Nieuwsberichten van en over de gemeente Haarlemmermeer leest u in de rubriek InforMeer in een aantal gratis huis-aan-huiskranten. Hierin worden ook de gemeentelijke bekendmakingen gepubliceerd. Deze lokale kranten kunt u ook meenemen bij een supermarkt of kiosk bij u in de buurt.

Brievenbusstickers

Wilt u geen reclame ontvangen? Dan hoeft u niets te doen. Zonder sticker krijgt u alleen huis-aan-huiskranten in de bus. Met een Nee/Nee-sticker krijgt u helemaal geen ongeadresseerd drukwerk.

• GEEN STICKER: geen reclame, wel huis-aan-huisbladen

Wilt u geen reclame in de brievenbus, maar wel huis-aan-huisbladen? Dan is een sticker niet nodig.

• NEE/NEE-sticker: geen reclame, geen huis-aan-huisbladen

Met de NEE/NEE-sticker krijgt u geen reclamefolders of ander ongeadresseerd drukwerk. U ontvangt geen huis-aan-huisbladen. U ontvangt nog wel folders of flyers van vrijwillige of niet-commerciële organisaties, zoals politieke partijen.

• JA-sticker: wel reclame en huis-aan-huisbladen

Met de JA-sticker op uw brievenbus geeft u aan dat u zowel reclamefolders als huis-aan-huisbladen wilt ontvangen.

• NEE/JA: geen reclame, wel huis-aan-huiskranten

Vanaf 1 oktober 2022 is deze sticker niet meer nodig. U kunt de sticker wel op uw brievenbus laten zitten.

Haal uw brievenbussticker op

U kunt 2 soorten stickers gratis ophalen bij de gemeentebalies: JA-stickers en NEE/NEE-stickers. Een afspraak maken is niet nodig. Vraag ernaar bij de balie van:

• Gemeentekantoor Beukenhorst
  • Gemeentekantoor Polderlanden
  • Servicecentrum Nieuw-Vennep
  • Servicecentrum Halfweg

Geen sticker, toch reclame?

Krijgt u ongeadresseerde reclame in de bus terwijl er geen sticker op uw brievenbus zit? Meld het bij de gemeenteexterne-link-icoon. U kunt uw klacht melden door te kiezen voor Overlast > Reclame.

Geadresseerde reclame en folders stoppen

Wilt u zich afmelden voor reclame met uw adres erop (bijvoorbeeld gericht aan alle bewoners. Dat kan bij Postfilterexterne-link-icoon.

Minder verspilling

Uit onderzoek blijkt dat 30% van de inwoners reclamemateriaal ongelezen weggooit. Per 1 oktober verspreid de gemeente Haarlemmermeer daarom niet langer standaard reclamefolders. Dit nieuwe beleid zorgt voor minder verspilling: wel 26 kilo papier per jaar per huishouden.

We besparen op deze manier in de gemeente 600 ton papier, water en energie. Ook is er hierdoor minder CO2-uitstoot. Deze besparing draagt bij aan Nederland circulair 2050externe-link-icoon.