Begrotingssubsidies
We nemen elk jaar een subsidiebedrag op voor een aantal (grotere) organisaties. Die leveren een belangrijke bijdrage op het gebied van cultuur, sport, welzijn of zorg. Bijvoorbeeld Maatvast, Cpunt, Mantelzorg & Meer en Team Sportservice.
Wie kan de subsidie aanvragen?
Alleen organisaties die we noemen in de begroting van de gemeente kunnen een begrotingssubsidie aanvragen. Een begrotingssubsidie kan zowel een projectsubsidie als een boekjaarsubsidie zijn. In november stelt de gemeenteraad de begroting voor het komende jaar vast. Dan wordt definitief bekend welk bedrag voor uw organisatie in de begroting staat.
Organisaties die subsidie kunnen aanvragen
Klik op de naam van een organisatie om subsidie aan te vragen.
Wanneer kan ik de subsidie aanvragen?
Dat hangt ervan af of u een projectsubsidie of een boekjaarsubsidie aanvraagt.
Projectsubsidie
U kunt een projectsubsidie het hele jaar door aanvragen. Maar het liefst ontvangen wij aanvragen voor een projectsubsidie uiterlijk 15 september 2025. Vraagt u de subsidie later aan? Dan beslissen wij ook later of u de subsidie krijgt. U ontvangt dan later het geld op uw rekening.
Boekjaarsubsidie
U vraagt een boekjaarsubsidie tussen 1 juni en 15 september 2025 aan voor het komende jaar.
Besluit
U hoort binnen 13 weken na uw aanvraag of u de subsidie krijgt. Voor boekjaarsubsidies duurt dit soms langer, maximaal 19 weken.
Soms gelden andere periode waarin wij een besluit nemen. Bijvoorbeeld als uw aanvraag niet volledig is. De gemeente laat het weten als voor u een andere periode geldt.
Wat stuur ik mee bij mijn aanvraag?
- Een activiteitenplan. Hierin staat welke activiteiten u volgend jaar wilt organiseren en welke doelstellingen en resultaten u wilt halen.
- Een begroting waarin staat wat de inkomsten en nodige uitgave van de activiteiten zijn. En een toelichting hierop.
- Heeft u nog andere afspraken gemaakt met uw contactpersoon bij de gemeente over het opsturen van documenten? Dan stuurt u deze documenten ook mee.
Als u een boekjaarsubsidie aanvraagt, stuurt u ook mee:
- Gegevens over hoe groot uw reserves zijn, als u die heeft.
- Als u ook bij een andere organisatie met een publiek gezag subsidie heeft aangevraagd voor dezelfde begrote uitgaven moet dit u dit melden. U stuurt dan informatie mee over de status van de beoordeling van die aanvraag.
- Heeft u voor dit jaar nog geen boekjaarsubsidie aangevraagd? Dan stuurt u ook mee:
- De statuten van uw organisatie als deze gewijzigd zijn sinds uw laatste subsidieaanvraag.
- De meest recente jaarrekening.
Waar kan ik meer informatie vinden?
Als u vragen heeft, kunt u bellen of mailen met Team subsidies. Het telefoonnummer is 0900 1852 en het e-mailadres is info@haarlemmermeer.nl. Noem altijd uw zaaknummer en de naam van de subsidie, zodat we u snel kunnen helpen.