Mijn Haarlemmermeer
Benieuwd wat de status is van uw aanvraag, melding of uitkering bij de gemeente Haarlemmermeer? Blijf op de hoogte via Mijn Zaken of Mijn Uitkering. U kunt ook documenten bekijken of toevoegen aan uw zaak.
Mijn Zaken
Via Mijn Zaken kunt u uw lopende en afgeronde zaken bij de gemeente bekijken. Verder kunt u:
- Uw e-mailadres of telefoonnummer veranderen.
- De status en de volgende stappen van uw aanvraag of melding bekijken.
- Documenten bekijken die horen bij uw aanvraag.
- Documenten toevoegen aan uw aanvraag.
- Via e-mail op de hoogte blijven over statusupdates of wijzigingen.
Wat kan ik niet zien in Mijn Zaken?
In Mijn Zaken vindt u geen informatie over zaken die u niet direct bij de gemeente Haarlemmermeer aanvraagt. Denk bijvoorbeeld aan:
- Gemeentelijke belastingen. Hiervoor neemt u contact op met Cocensus.
- Informatie over uw parkeervergunning of -ontheffing vindt u bij het digitale Parkeerloket.
Gehighlighte tekst: Via de Berichtenbox van MijnOverheid heeft u toegang tot post van steeds meer overheidsorganisaties, zoals de Belastingdienst, het RDW of UWV.
Mijn Uitkering
Ontvangt u een bijstandsuitkering of bijzondere bijstand van de gemeente? Via Mijn Uitkering kunt u:
- Uw persoonlijke gegevens bekijken of wijzigen.
- Afwezigheid doorgeven, bijvoorbeeld wanneer u op vakantie gaat.
- Een bijstandsuitkering aanvragen.
- Zien welke uitkering u ontvangt, zoals bijstand of individuele inkomenstoeslag
- Zien van welke regeling u gebruik maakt, zoals bijles of tegemoetkoming schoolkosten.
Wat kan ik niet zien in Mijn Uitkering?
- Details van uw uitkering (uitkeringsspecificatie) en jaaropgaves.
- Nog niet betaalde schulden bij de Sociale Dienstverlening.
- Brieven of beschikkingen verstuurd door Sociale Dienstverlening.
- Uw aanvragen voor Maatschappelijke ondersteuning en zorgvoorzieningen.
Antwoord op veelgestelde vragen
Hoe log ik in?
Met uw DigiD kunt u inloggen en de status van uw zaken, aanvragen of uitkering bekijken. Heeft u nog geen DigiD? Vraag DigiD dan eerst aan.
Als ondernemer log u in Mijn Zaken in met eHerkenning. Heeft u nog geen eHerkenning? Op de website eHerkenning vindt u meer informatie hoe u dit aanvraagt.
Gehighlighte tekst: Op de website van Steffie vindt u een eenvoudige uitleg over wat DigiD is, hoe u DigiD kunt aanvragen en hoe u het kunt gebruiken. Ook kunt u oefenen met aanvragen.
Hoe weet ik of er updates of wijzigingen zijn?
Als er updates of wijzigingen zijn in de status van uw aanvraag, kunt u hiervan op de hoogte worden gehouden via e-mail. Via Mijn Uitkering gebeurt dit automatisch. Via Mijn Zaken kunt u in ‘Mijn gegevens’ aangeven dat u via e-mail op de hoogte wilt worden gehouden.