Mijn Haarlemmermeer

Benieuwd wat de status is van uw aanvraag, melding of uitkering bij de gemeente Haarlemmermeer? Blijf op de hoogte via Mijn Zaken of Mijn Uitkering. U kunt ook documenten bekijken of toevoegen aan uw zaak.

Mijn Zaken

Via Mijn Zaken kunt u uw lopende en afgeronde zaken bij de gemeente bekijken. Verder kunt u:

  • Uw e-mailadres of telefoonnummer veranderen. 
  • De status en de volgende stappen van uw aanvraag of melding bekijken. 
  • Documenten bekijken die horen bij uw aanvraag. 
  • Documenten toevoegen aan uw aanvraag. 
  • Via e-mail op de hoogte blijven over statusupdates of wijzigingen.

Wat kan ik niet zien in Mijn Zaken?

In Mijn Zaken vindt u geen informatie  over zaken die u niet direct bij de gemeente Haarlemmermeer aanvraagt. Denk bijvoorbeeld aan:

Gehighlighte tekst: Via de Berichtenboxexterne-link-icoon van MijnOverheid heeft u toegang tot post van steeds meer overheidsorganisaties, zoals de Belastingdienst, het RDW of UWV.

Mijn Uitkering

Ontvangt u een bijstandsuitkering of bijzondere bijstand van de gemeente? Via Mijn Uitkering kunt u:

  • Uw persoonlijke gegevens bekijken of wijzigen.
  • Afwezigheid doorgeven, bijvoorbeeld wanneer u op vakantie gaat.
  • Een bijstandsuitkering aanvragen.
  • Zien welke uitkering u ontvangt, zoals bijstand of individuele inkomenstoeslag
  • Zien van welke regeling u gebruik maakt, zoals bijles of tegemoetkoming schoolkosten.

Wat kan ik niet zien in Mijn Uitkering?

  • Details van uw uitkering (uitkeringsspecificatie) en jaaropgaves.
  • Nog niet betaalde schulden bij de Sociale Dienstverlening.
  • Brieven of beschikkingen verstuurd door Sociale Dienstverlening.
  • Uw aanvragen voor Maatschappelijke ondersteuning en zorgvoorzieningen.

Antwoord op veelgestelde vragen

Hoe log ik in?

Met uw DigiD kunt u inloggen en de status van uw zaken, aanvragen of uitkering bekijken. Heeft u nog geen DigiD? Vraag DigiD dan eerst aanexterne-link-icoon.

Als ondernemer log u in Mijn Zaken in met eHerkenning. Heeft u nog geen eHerkenning? Op de website eHerkenningexterne-link-icoon vindt u meer informatie hoe u dit aanvraagt.

Gehighlighte tekst: Op de website van Steffieexterne-link-icoon vindt u een eenvoudige uitleg over wat DigiD is, hoe u DigiD kunt aanvragen en hoe u het kunt gebruiken. Ook kunt u oefenen met aanvragen.

Hoe weet ik of er updates of wijzigingen zijn?

Als er updates of wijzigingen zijn in de status van uw aanvraag, kunt u hiervan op de hoogte worden gehouden via e-mail. Via Mijn Uitkering gebeurt dit automatisch. Via Mijn Zaken kunt u in ‘Mijn gegevens’ aangeven dat u via e-mail op de hoogte wilt worden gehouden.