Mijn Haarlemmermeer

Benieuwd wat de status is van uw aanvraag of melding bij de gemeente Haarlemmermeer? Blijf op de hoogte via Mijn Zaken. Ook kunt u documenten bekijken of toevoegen aan uw zaak.
Het is mogelijk dat er nog geen zaken van u in het systeem staan. U wordt dan automatisch uitgelogd.

Hoe kan ik inloggen in Mijn Zaken?

Met uw DigiD kunt u inloggen en de status van uw aanvragen bekijken. Heeft u nog geen DigiD? Vraag DigiD dan eerst aanexterne-link-icoon

Op de website van Steffieexterne-link-icoon vindt u een eenvoudige uitleg over wat DigiD is, hoe u DigiD kunt aanvragen en hoe u het kunt gebruiken. Ook kunt u oefenen met aanvragen.

Als ondernemer logt u in met eHerkenning. Heeft u nog geen eHerkenning? Op de website eHerkenningexterne-link-icoon vindt u meer informatie hoe u dit aanvraagt.

Wat kan ik zien in Mijn Zaken?

In Mijn Zaken kunt u uw lopende en afgeronde zaken bij de gemeente bekijken. Verder kunt u:

  • Uw e-mailadres of telefoonnummer veranderen. 
  • De status en de volgende stappen van uw aanvraag of melding bekijken. 
  • Documenten bekijken die horen bij uw aanvraag. 
  • Documenten toevoegen aan uw aanvraag. 
  • Via e-mail op de hoogte blijven over statusupdates of wijzigingen.

Hoe weet ik of er updates of wijzigingen zijn in de status van mijn aanvraag?

Als er updates of wijzigingen zijn in de status van uw aanvraag, kunt u hiervan op de hoogte worden gehouden via e-mail. U kunt in Mijn Zaken via ‘Mijn gegevens’ ervoor kiezen dat u via e-mail op de hoogte wilt worden gehouden.

Wat kan ik niet zien in Mijn Zaken?

Aanvragen of zaken die te maken hebben met sociale dienstverlening vindt u niet in Mijn Zaken. Dat zijn bijvoorbeeld aanvragen voor: 

  • Uitkeringen, zoals bijstand of individuele inkomenstoeslag.
  • Regelingen, zoals bijles of tegemoetkoming schoolkosten.
  • Maatschappelijke ondersteuning of zorgvoorzieningen.

Verder staan zaken die u niet direct bij de gemeente Haarlemmermeer aanvraagt niet in Mijn Zaken. Denk bijvoorbeeld aan: