Logo van Lincolnpark dat doorverwijst naar de homepage

impressie Centrum Lincolnpark

Aanbesteding Deelgebied Centrum komt eraan

30 november 2023
Lincolnpark

De gemeente nodigt geïnteresseerde bedrijven uit voor de aanbesteding van de ontwikkeling van het Deelgebied Centrum van Lincolnpark. Daarvoor zijn we een openbare procedure begonnen op TenderNed. Met deze vooraankondiging is de tender gestart. Eind januari 2024 komen de documenten beschikbaar.

impressie Centrum Lincolnpark

Foto: impressie Centrum Lincolnpark

Bij het Centrum van Lincolnpark gaat het om diverse onderdelen

Het gaat om een veelzijdige mix van woningtypes, zorgwoningen, scholen, supermarkten, aanvullende detailhandel, horecagelegenheden, twee parkeerhubs, de openbare ruimte en werkruimtes.

De nadruk ligt op een inclusieve en duurzame ontwikkeling

Hierbij moet de leefbaarheid van dit gebied worden bevorderd. De gemeente nodigt marktpartijen uit om met vernieuwende ideeën te komen op het gebied van duurzaamheid.

De vooraankondiging op TenderNed staat hierexterne-link-icoon.

De Landschapsvisie staat aan de basis van het Centrum

Een artikel met de opstellers van de visie, Wim Voogt (OKRA landschapsarchitecten) en Jan Coopman (advies- en ingenieursbureau Witteveen+Bos), laat goed de openbare ruimte, de materialen en de manier zien waarop het centrum moet worden gebouwd. Het document zit boordevol foto’s en tekeningen van plekken in Nederland en het buitenland. De wijk wordt energieneutraal en gebouwd op een manier die rekening houdt met de gevolgen van klimaatverandering. Ook komen zoveel mogelijk natuurlijke materialen terug, zoals hout. Lincolnpark wordt groen, met veel bomen en struiken. De Landschapsvisie geeft hier ook een goed beeld van.