Stuur onduidelijke brief gemeente terug
Wie van de gemeente Haarlemmermeer een brief krijgt die hij of zij niet goed begrijpt, kan dat melden bij de gemeente. Met tips van de mensen voor wie de brieven bedoeld zijn, wil de gemeente haar brieven verbeteren.
Wekelijks verstuurt de gemeente meer dan duizend brieven aan inwoners en bedrijven. Het is natuurlijk de bedoeling dat de ontvangers van die brieven goed begrijpen wat er staat. Dat is niet altijd het geval. Met hulp van inwoners wil de gemeente de leesbaarheid van brieven verbeteren. Via het meldpunt krijgt de gemeente tips over onduidelijke brieven en kan ze meteen actie ondernemen. Wie een brief stuurt naar het meldpunt, hoort binnen twee weken wat de gemeente met de melding doet.
Herschrijven
Inwoners kunnen in de brief die ze hebben ontvangen, aangeven wat ze niet duidelijk vinden. Ze kunnen dat deel van de brief naar de gemeente sturen via het e-mailadres beterebrieven@haarlemmermeer.nl. De medewerker die de brief heeft geschreven gaat dan aan de slag en herschrijft de brief. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente bij betere brieven.
Onder de loep
De gemeente heeft meer acties om brieven te verbeteren. Medewerkers worden ook getraind en de gemeente neemt brieven die veel worden verstuurd onder de loep.
Stuur een onduidelijke brief van de gemeente terug voor verbetering. Foto: Shutterstock