De nieuwe steigers in de Ringvaart

Nieuwe steigers in de Ringvaart

06 juli 2023
Recreatie

In juni heeft de gemeente twee steigers laten plaatsen in de Ringvaart bij het Fort bij Aalsmeer in Aalsmeerderbrug. Het zijn ‘passantensteigers’. Pleziervaartuigen kunnen daar voor maximaal drie dagen afmeren. Ook komt er een smal tegelpad in de berm naar de steigers toe en een informatiebord.

Ook in Lisserbroek, Lijnden en Burgerveen

Dit zijn de eerste steigers. Er komen deze zomer ook nog zes andere steigers in Lisserbroek, Lijnden en Burgerveen.

Visie Ringdijk en Ringvaart

De plaatsing van de steigers is onderdeel van het uitvoeringsprogramma van de visie Ringdijk en Ringvaart. Die heeft onder andere als doel de Ringdijk en Ringvaart aantrekkelijker te maken voor recreatie, en om de verkeersveiligheid te verbeteren. De steigers bieden meer ruimte voor waterrecreatie. De gemeente plaatst ook meer bankjes. Daarnaast zijn verschillende jaagpaden en het Gemaalpark aangelegd.

Subsidie voor leefbaarheid

De steigers worden geplaatst met subsidie van de Stichting Leefomgeving Schiphol (SLS). Deze stichting geeft subsidie aan projecten die de kwaliteit van de leefbaarheid verbeteren in de omgeving van luchthaven Schiphol. De steigers dragen bij aan het recreatieve programma en de sociale cohesie in de kernen langs de Ringvaart en passen daarom goed binnen de doelstelling van SLS. In totaal draagt SLS 285.000 euro bij aan dit project.

Meer informatie