Een energiemeter

Meer inwoners kunnen de Energietoeslag 2023 aanvragen

23 oktober 2023
Nieuws

Meer inwoners komen in 2023 in aanmerking voor de Energietoeslag. Zelfs inwoners die tot 130 procent van het minimuminkomen verdienen, kunnen de toeslag aanvragen. Inwoners met een inkomen boven 130 procent en een toekenning van de Voedselbank komen ook in aanmerking, gezien hun zeer lage besteedbaar inkomen. De Energietoeslag voor 2023 bedraagt 1300 euro.

Ontvangers van gemeentelijke uitkeringen of periodieke bijzondere bijstand krijgen de toeslag automatisch op hun bankrekening gestort. Voor deze groep is het dus niet nodig om een aanvraag in te dienen.

Aanvragen

De Energietoeslag kan aangevraagd worden vanaf halverwege december 2023 tot en met 30 april 2024. Op de website van de gemeente staat wie in aanmerking komt voor de toeslag en hoe deze aangevraagd kan wordenexterne-link-icoon. Ook zijn daar de voorwaarden te vinden waaraan voldaan moet worden.

Lukt het niet om het formulier in te vullen?

Het informatiepunt digitale overheid van de bibliotheek helpt graag. Inwoners kunnen op maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur bellen naar 023 5659500. Of zij kunnen langsgaan bij een MeerWaarde Pluspuntexterne-link-icoon en een van de medewerkers vragen om hulp tijdens het inloopspreekuur.

Meer inwoners kunnen de Energietoeslag 2023 aanvragen. Foto: Shutterstock