De vernieuwde locatie GGD Kennemerland Jeugdgezondheidszorg in Nieuw-Vennep geopend.

Consultatiebureau Nieuw-Vennep stimuleert beweging

15 maart 2024
Nieuws

De vernieuwde locatie GGD Kennemerland Jeugdgezondheidszorg in Nieuw-Vennep is geopend. Het opgeknapte consultatiebureau aan de Vivaldisingel 309-311 is volledig ontworpen om een omgeving te creëren waarin kinderen gestimuleerd worden om actief te bewegen.

Spiegels, hinkelbanen en andere speelelementen zijn toegevoegd om dit te faciliteren. Het Kenniscentrum Sport en Bewegen en het NCJ hebben geholpen bij de selectie van deze attributen. Dit concept is voor het eerst toegepast in de regio Kennemerland en de gemeente Haarlemmermeer.

Een plek om actief te zijn

Wethouder Mariëtte Sedee-Schuitemaker, benadrukte bij de opening het belang van de nieuwe JGZ-locatie en de rol ervan in het bevorderen van beweging bij kinderen. Ze verklaarde: "In Nederland is obesitas de afgelopen 40 jaar verdrievoudigd. Het is van cruciaal belang dat we actie ondernemen om deze alarmerende trend om te keren. De vernieuwde JGZ-locatie in Nieuw-Vennep biedt een stimulerende omgeving waar kinderen worden aangemoedigd om actief te zijn en te genieten van lichamelijke activiteit. Op deze manier kunnen we bijdragen aan het bevorderen van een gezonde levensstijl en het tegengaan van obesitas bij kinderen."

Speciale jeugdgezondheidszorg

Een JGZ-locatie biedt speciale gezondheidszorg voor kinderen. Hier worden onder andere de groei en ontwikkeling van kinderen in de gaten gehouden, worden vaccinaties gegeven en krijgen ouders advies en ondersteuning. Ook worden eventuele gezondheidsproblemen opgemerkt en behandeld. De GGD Kennemerland Jeugdgezondheidszorg is er voor alle kinderen van 4-18 jaar en hun ouders, en in de gemeente Haarlemmermeer ook voor kinderen van 0-4 jaar en hun ouders.

Voor vragen en advies over opgroeien, opvoeden en ouderschap op alle leeftijden, kijk dan op: Jeugdhulp | gemeente Haarlemmermeerexterne-link-icoon