Logo van Lincolnpark dat doorverwijst naar de homepage

Schetsontwerp schoolgebouw Lincolnpark

Plan voor nieuw schoolgebouw stap verder

08 november 2022
Lincolnpark

De bouw van het schoolgebouw in Lincolnpark is een belangrijke stap dichterbij. Schoolbestuur Dunamare is in zee gegaan met het bureau Wind Design and Build. Zij maken het definitieve ontwerp voor het nieuwe onderkomen van het Hoofdvaart College, Praktijkschool De Linie en de Internationale Schakelklas (ISK) Haarlemmermeer.

Het ontwerp dat dit bureau indiende bij de selectie van Dunamare viel het beste in de smaak tussen de andere bureaus. De bouw start naar verwachting halverwege 2023.

Het nieuwe schoolgebouw komt aan de rand van het Centrum van Lincolnpark

In het gebouw van circa 9.000 m2 zullen de scholen een aantal lokalen delen die bereikbaar zijn via een centraal gelegen ‘praktijkstraat’. Ook kan gelijktijdig of separaat gebruik gemaakt worden van de aula en het schoolplein en er komt een gezamenlijke personeelsruimte. De scholen gaan bovendien gebruik maken van de sporthal die de gemeente hier vlakbij bouwt. In januari nodigt de gemeente bedrijven uit om een voorstel te doen voor het bouwen van de sporthal.

Het schoolgebouw wordt aantrekkelijk en uitnodigend

Het is bovendien volledig duurzaam opgezet als nul-op-de-meterschool en aardgasvrij. Er is veel aandacht voor gezondheid en voor biodiversiteit.

Schetsontwerp schoolgebouw Lincolnpark

Impressie van het schoolgebouw in Lincolnpark.