Logo van Lincolnpark dat doorverwijst naar de homepage

Graanhalmen

Definitief groen licht voor Lincolnpark

08 november 2022
Lincolnpark

Het bestemmingsplan voor Lincolnpark is onherroepelijk. Dat blijkt uit navraag bij de Raad van State. Er is geen beroep aangetekend tegen het plan om de wijk in Hoofddorp-Zuid te ontwikkelen. Daarmee komt het moment dichterbij dat de gemeente gronden van Lincolnpark verkoopt aan ontwikkelaars voor het bouwen van de wijk.

Voordat de eerste vergunningen voor de woningen worden aangevraagd, is nog wel een definitief verkeersbesluit nodig voor de Rijnlanderweg /Bennebroekerweg.

Er komen ongeveer 1.600 tot 1.800 woningen, zorgwoningen en kleine bedrijven

Ook komen er twee scholen, een sporthal en winkels voor de dagelijkse boodschappen. De woningen zijn verschillend van grootte en prijs, zowel koop als huur. Daarnaast kunnen groepen particulieren samen woningen bouwen (particulier opdrachtgeverschap).

Unieke combinatie

“Lincolnpark is een unieke combinatie door het wonen in een park, het duurzame karakter en de ruimte voor ontmoeting. Begin 2023 gaan we de ontwikkelaars voor de eerste kavels selecteren. Dat betekent dat de eerste woningen in 2025 worden opgeleverd”, zegt wethouder Jurgen Nobel.

De gemeente gaat ontwikkelaars vragen om een plan voor het Centrum

Dat plan moet bestaan uit twee parkeergebouwen, woningen en twee supermarkten en de vraag zal in het eerste kwartaal van 2023 worden gesteld. Ook vraagt de gemeente aan ontwikkelaars om een plan voor de bouw van de sporthal. Die komt vlakbij het schoolgebouw in Lincolnpark.