Sportpodium 2022

Wie verdient een Sportmedaille 2023?

09 januari 2024
Nieuws, Sport

Ook in 2023 hebben weer talloze sportwedstrijden plaatsgevonden waar sporters uit de gemeente Haarlemmermeer aan deelnamen. Net als andere jaren verdienen deze sporters het om in het zonnetje gezet te worden. Tot en met 21 januari 2024 kunnen sporters zich aanmelden voor een Haarlemmermeerse sportmedaille.

Sporters kunnen zich opgeven voor een individuele medaille en/of een teammedaille. Let wel op; sporters van teams moeten zich allemaal individueel aanmelden. Dat kan via: Aanmelden Sportmedailles 2023 - topsporthaarlemmermeerexterne-link-icoon

Voor wie?
Sporters die in aanmerking willen komen voor een sportmedaille moeten aan drie criteria voldoen:

1. De sportmedaille is bedoeld voor sporters die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd. Een uitzonderlijke prestatie betekent 1e, 2e of 3e plaats op een Wereld-, Europees- of Nederlands kampioenschap, of een 1e tot en met 8e plaats op de Olympische Spelen of de Paralympische Spelen
  2. Sporters moeten wonen in de gemeente Haarlemmermeer. Als het gaat om een sportteam moet tenminste 51 procent van het team in Haarlemmermeer wonen.
  3. De wedstrijden waaraan de sporter heeft meegedaan is georganiseerd door een sportbond die aangesloten is bij NOC*NSF.

De sporters die tijdens het Sportpodium 2022 in het zonnetje zijn gezet. Foto: Jur Engelchor.