De theaterzaal van de Head First Group aan de Taurusavenue in Hoofddorp

Vijftienjarig SHARE Meets in teken robotica

Gisteren
Nieuws, Ondernemers

Sinds 2009 staat SHARE in het teken van innovatieve ontwikkelingen en kansen in Haarlemmermeer en de Metropoolregio Amsterdam. Een unieke samenwerking tussen SHARE founders uit het bedrijfsleven en gemeente Haarlemmermeer. Dit jaar bestaat SHARE vijftien jaar. Dit wordt gevierd met de jubileumbijeenkomst op 13 november. Op het programma onder andere: robots. Die maken zwaar werk lichter.

Innovaties

Schiphol Group, Rabobank, Dura Vermeer, SADC, Schenk Makelaars en de gemeente Haarlemmermeer organiseren al die tijd samen de ondernemersbijeenkomsten. Het doel is sinds de start vrijwel ongewijzigd: in een informele, interactieve setting concreet aan de slag gaan en slimme innovaties vertalen naar winstgevende businesscases.

Inspirerend

Het vijftienjarig jubileum wordt gevierd met inspirerende sprekers:

• Arthur van Dijk, Commissaris van de Koning in Noord-Holland. Hij was indertijd wethouder van de gemeente Haarlemmermeer en medeoprichter van SHARE Haarlemmermeer;
  • Maartje Bregman, Happy Times Magazine en voormalig bestuurslid van de Jonge Klimaatbeweging;
  • Prof. dr. ir. David Abbink, hoogleraar Human-Robot Interaction.

Robotica helpt

Technologie zoals robotica helpt bij fysiek werk. Dat is ook nodig want door vergrijzing en een groeiend tekort aan werknemers moeten we opnieuw nadenken over hoe we leven en werken. David Abbink, hoogleraar Human-Robot Interaction aan de TU Delft, komt aan het woord. Hij behoort tot de wereldwijde top in zijn vakgebied. Hij werkt hiervoor samen met ingenieurs, ontwerpers, innovatie-experts en sociale wetenschappers bij KLM (onderhoudswerk), Schiphol (bagageafhandeling) en Erasmus MC (verpleegkundig werk). Voor zijn pionierswerk ontving hij in juni de Stevinpremie van 1,5 miljoen euro, bestemd voor onderzoek en kennisbenutting. De Stevinpremie is de hoogste Nederlandse onderscheiding in de wetenschap.

Positiviteit

Gespreksleider van SHARE Meets is Alex Tuinstra (gemeente Haarlemmermeer). Hij gaat in gesprek met Maartje Bregman, founder van Happy Times Magazine en voormalig bestuurslid van De Jonge Klimaatbeweging. Dagelijks inspireert ze haar volgers op social media met positiviteit en optimisme. Haar initiatief Happy Times Magazine, is het eerste 100 procent boomvrije tijdschrift van Nederland. Ze benadrukt de energie en frisse ideeën van jongeren op het gebied van klimaat, landbouw, natuur, wonen, werken en reizen.

Hoe gaan we verder?

De SHARE founders Laurens Schenk (Schenk Makelaars) en Ard van Berkel (directeur Rabobank) gaan in op de vragen: Wat hebben we bereikt? Waarom doen we het? Wat gaan we de komende vijf jaar doen? Ze doen dat door in gesprek te gaan met deelnemers in de zaal.

De theaterzaal van de Head First Group aan de Taurusavenue in Hoofddorp.

Ook ontvangt een bedrijf dat opvalt op het gebied van duurzame innovaties en pionieren de SHARE Award. Wethouder Marja Ruigrok reikt de award uit.

Locatie

SHARE Meets is dit keer de theaterzaal Head First Group, Taurusavenue 18, Hoofddorp.

Aanmelden en programma

Aanmelden kan via deze linkexterne-link-icoon. Daar staat meer informatie over het programma en de sprekers.