Tijdelijk groen en recreatie Nieuwe Kom

30 juni 2023
Openbare ruimte

De bouw van nieuwe woningen en winkels in het centrum van Nieuw-Vennep vergt een lange adem, ondanks de inzet van de gemeente om dat snel voor elkaar te krijgen. In de tussentijd moet het centrum er wel mooi bij liggen en er moet wat te beleven zijn. Bewoners, ondernemers en de gemeente hebben daarom samen tijdelijke plannen gemaakt, voor plekken waar later gebouwd gaat worden. De komende maanden worden die zichtbaar.

Harmonieplein

Het Harmonieplein wordt later, na de bouwwerkzaamheden, duurzaam heringericht. Tot die tijd gaat de gemeente alvast vergroenen. Een deel van de straatstenen wordt verwijderd. Daarna komt er goede grond in vakken voor planten. In het najaar komen de planten.

Tijdelijk parkje

Tussen de Poststraat, de Gelevinkstraat en de Doorbraak verschijnt een tijdelijk parkje met een paar paden, een ligweide (gras), picknicktafels en een basketbalveldje. Ook hier komen planten, bomen, kruiden en bloemen.

Bomen op boomplantdag

De bomen gaan op boomplantdag, 15 november, de grond in. Dan worden ook de struiken met eetbare vruchten geplant. De bakken waar de bomen in komen te staan worden gemaakt door de leerlingen van het Herbert Vissers College (HVC).

Plattegrond van het tijdelijke nieuwe groen en het basketbalveldje in de Nieuwe Kom. Onder het Harmonieplein, met links in zwart het gebouw van C. (voorheen Pier K).

Meer informatie

Meer informatie over De Nieuwe Kom staat op de website van Nieuw-Vennep. Of kom naar de Informatiemarkt Nieuw-Vennep op zaterdag 8 juli van 11.00 tot 15.00 uur op het Harmonieplein.