Sjors Sportief

Sjors Sportief en Sjors Creatief keren terug in Haarlemmermeer

13 september 2023
Recreatie

Sjors Sportief en Sjors Creatief zijn ook dit jaar weer de beste vrienden van basisschoolleerlingen in gemeente Haarlemmermeer. De brochures en mascottes nodigen kinderen uit om laagdrempelig spel- en sport activiteiten uit te proberen in de regio.

Wethouder Mariette Sedee van Sport en Volksgezondheid vindt het belangrijk dat jonge inwoners in Haarlemmermeer actief kunnen zijn: “De vakantie was een mooi moment om uit te rusten, om na te denken over wat je altijd al had willen doen. En dat kan nu. Met deze nieuwe Sjors. Blader het boekje thuis eens door en kijk wat er allemaal mogelijk is. Je krijgt de kans om mee te doen, om iets te kiezen wat je echt leuk vindt.”

Verenigingen

Sjors laat kinderen kennismaken met verenigingen en leden die net als zij dezelfde wensen hebben. Of het nou sport en recreatie, kunst, muziek of zang is. De deuren staan open. Kinderen kunnen overal rondkijken, nieuwe dingen uitproberen, mensen ontmoeten en ook lid worden.

Sport – en cultuuractiviteiten

Sjors is een initiatief van Team Sportservice Haarlemmermeer in samenwerking met de gemeente Haarlemmermeer, regionale sportverenigingen, cultuurorganisaties en andere activiteitenaanbieders. Het project maakt het voor kinderen mogelijk om meer dan tachtig sport- en cultuuractiviteiten te ontdekken. Het aanbod wordt jaarlijks aan het begin van het schooljaar gepresenteerd in het Sjorsboekje, dat leerlingen van groep 1 tot en met 8 van alle basisscholen in de gemeente Haarlemmermeer hebben ontvangen.

Sjors blijkt een zeer succesvolle manier om kinderen veelal gratis in contact te brengen met sport en cultuur. Inschrijven voor de activiteiten is het hele schooljaar mogelijk via de website Noordhollandactief.nlexterne-link-icoon.

Sjors Sportief is terug in Haarlemmermeer.