Raadsleden helpen inwoners met energiebesparing

07 oktober 2024
Nieuws

Gisteren gingen leden van de gemeenteraad op pad om huishoudens te helpen met het besparen van energie onder begeleiding van Energiebank Haarlemmermeer. Samen met medewerkers van de gemeente, bestuursleden van Energiebank Haarlemmermeer en een medewerker van Tegenstroom zat er een enthousiast team klaar om de handen uit de mouwen te steken.

Dertien huishoudens geholpen

Na een korte, maar stevige uitleg van Energiebank Haarlemmermeer, kon het team op pad. Bij dertien huishoudens plaatsen zij verschillende energiebesparende middelen. Zo plakten zij bijvoorbeeld tochtstrips, wisselden zij bestaande douchekoppen om voor energiebesparende douchekoppen en draaiden zij ledlampen in. Daarnaast voerde het team mooie gesprekken met de inwoners. Over de energierekening en wooncomfort. Het team bood een aantal inwoners ook verdere energiecoaching door de energiebank aan.

Gratis energiecoach

Inwoners van Haarlemmermeer met een laag inkomen kunnen altijd terecht bij Energiebank Haarlemmermeer. Energiecoaches geven in een persoonlijk gesprek handige tips om te besparen. Energiecoaches helpen ook om energiebesparende middelen te plaatsen. Meer informatie staat op de website van Energiebank Haarlemmermeerexterne-link-icoon.

Raadsleden helpen inwoners met energiebesparing. Foto: gemeente Haarlemmermeer

Zelf inwoners helpen

Iedereen is welkom om zelf inwoners van Haarlemmermeer te helpen met het besparen van energie. Dat kan samen met collega’s, medestudenten of buren, maar ook alleen. Energiebank Haarlemmermeer organiseert een middag met eerst een korte opleiding en daarna een actie zoals die van de raadsleden. Als iemand langer wil helpen, dan is diegene van harte welkom om energiecoach te worden. Meer informatie staat op de website van Energiebank Haarlemmermeerexterne-link-icoon.