Een artist impression van een wit huis met rood dak aan een weg

Plan voor 26 woningen in Nieuw-Vennep

05 juni 2024
Nieuws, Wonen

Er worden in Nieuw-Vennep 26 woningen gebouwd aan de IJweg. Het college van burgemeester en wethouders heeft een plan daarvoor aan de gemeenteraad voorgelegd.

Voor de komst van de woningen wordt de bestaande bedrijfsbebouwing aan de IJweg 1455-1457 gesloopt. De nieuwe woningen worden verdeeld over bouwvlakken met twee tot vier woningen. Het zijn allemaal woningen in de vrije sector. Wethouder Jurgen Nobel van Woningbouw: “Met dit project worden weer nieuwe woningen gebouwd in onze gemeente. Dat is goed nieuws, want de vraag naar nieuwe woningen is groot.”

Het plan voor de woningen heeft in december en januari ter inzage gelegen. Er zijn geen reacties op gekomen. Als de gemeenteraad akkoord gaat met het voorstel van het college kan de initiatiefnemer een omgevingsvergunning aanvragen.

Soort maquette van bovenaf gezien met de woningen

Er komen 26 nieuwe woningen aan de IJweg