Buitenbioscoop tijdens de PARK21 Zomerweken

Kom naar de PARK21 Zomerweken!

27 juni 2024
Nieuws

Maak van 6 tot en met 14 juli kennis met PARK21 tijdens de PARK21 Zomerweken! Tijdens de vijfde editie van de Zomerweken staat PARK21 weer bol van de activiteiten voor jong en oud. Zo worden er onder andere een circusworkshop, slootjesdag, plantenexcursie en wellnessdag georganiseerd.

Op zaterdag 6 juli beginnen de Zomerweken op Parklanden met de kinderavonturendag. Kinderen van 4 tot en met 12 jaar kunnen deelnemen aan een circusworkshop om te leren jongleren als een echte circusartiest. Op het terrein staan ook een echte ambulance en politiewagen, en misschien komt de brandweer ook langs, zodat de kinderen de helden uit de regio kunnen ontmoeten. Daarnaast wordt het pampusgras doolhof geopend met een leuke speurtocht. Voor extra plezier is er een springkussen, en voor lekkere hapjes kun je terecht bij de foodtruck van Meerhistorie.

Voel je een echte circusartiest tijdens de workshop. Foto: Danny de Casembroot.

Slootjesdag en Plantenexcursie

Na deze feestelijke opening van de Zomerweken vinden er nog heel wat leuke activiteiten plaats. Op 7 juli valt er te ontdekken wat er allemaal in en rondom de sloot leeft tijdens de Slootjesdag. De Slootjesdag wordt georganiseerd door de IVN werkgroep Haarlemmermeer. Ook organiseren zij de Platenexcursie op 10 juli. Tijdens de Plantenexcursie wordt er gekeken naar wat je tegenkomt van plant tot vlinder of vogel.

Kom tot rust tijdens de Wellnessavonden

Op 9 en 10 juli organiseren we de Wellnessavonden op Landgoede Kleine Vennep. Op beide dagen zijn er tussen 19.00 en 22.00 uur onder andere yogalessen, pilateslessen en massages. Dit alles tussen de lichtjes en lantaarns in de boomgaard. De avond wordt afgesloten met een heerlijke kop thee bij zonsondergang.

Openluchtbioscoop en Weekend Festival

Ook dit jaar is er weer een openluchtbioscoop op Landgoed Kleine Vennep! Op zelf meegebrachte stoeltjes, kleedjes of zitzakken genieten bezoekers in de buitenlucht van de film Grease op het grote doek. Op hetzelfde terrein is ook de pop-up camping waar bezoekers kunnen overnachten van 12 tot en met 15 juli. Op 13 en 14 juli vindt het Weekend Festival plaats. Luister naar live muziek, haal wat te eten en te drinken bij de foodtrucks of doe mee met het Volleybaltoernooi. Dit is nog niet alles! Iedereen, getraind of ongetraind, kan op 13 juli meedoen met de full body workout. Of kinderen duiken in de wonderlijke wereld van spinnen tijdens de Spinnenjacht.

Geniet van muziek tijdens het Weekend Festival.

Programma en tickets

Voor een aantal activiteiten is een ticket nodig. Kijk voor het hele programma en tickets op http://park21.infoexterne-link-icoon .

PARK21

In Haarlemmermeer is extra ruimte nodig voor het doorbrengen van vrije tijd. Zeker nu de gemeente de komende jaren verder groeit. Daarom werkt de gemeente aan PARK21, het groene recreatiehart van Haarlemmermeer. Dat gebeurt samen met inwoners, ondernemers, boeren, investeerders en andere overheden. PARK21 is een groot park in ontwikkeling, met ruimte voor sport en ontspanning, landbouw, innovatie, educatie en veel groen. De komende jaren breiden we het park steeds verder uit, tot wel 1.000 hectare (ongeveer 1.400 voetbalvelden).

De pop-upcamping tijdens de PARK21 Zomerweken.