Ieder kind in Haarlemmermeer doet en telt mee

24 juli 2024
Meer voor Elkaar, Nieuws

Omdat ieder kind in Haarlemmermeer recht heeft op een gelijke kans heeft de gemeente het Kindpakket. Het Kindpakket is gericht op het ondersteunen van gezinnen met een laag inkomen, zodat ook hun kinderen volop kunnen deelnemen aan sport, cultuur en onderwijsactiviteiten.

Wat is het Kindpakket?

Het Kindpakket is een verzamelnaam voor verschillende regelingen die bedoeld zijn voor kinderen tussen de 4 en 17 jaar uit gezinnen met een beperkt budget. De ouders kunnen een bijdrage vragen uit het Kindpakket voor o.a. schoolspullen, bijles, sportactiviteiten of een laptop. Met deze financiële regeling wil de gemeente zorgen dat elk kind, ongeacht de financiële situatie van het gezin, dezelfde kansen krijgen om zicht te ontwikkelen en te genieten van een zorgeloze jeugd.

Waarom het Kindpakket?

Bekijk hier ook het filmpje waarin wethouder Charif El Idrissi meer vertelt over het Kindpakket en waarom dit zo belangrijk isexterne-link-icoon.

Omdat ieder kind in Haarlemmermeer recht heeft op een gelijke kans heeft de gemeente het Kindpakket. Foto: Shutterstock

Samen sterk voor de toekomst

Met het Kindpakket laat Haarlemmermeer zien dat de gemeente zich inzet voor gelijke kansen en een inclusieve samenleving. Dit initiatief biedt niet alleen financiële steun maar ook een boodschap van hoop en betrokkenheid aan alle gezinnen in de regio. Samen werken we aan een toekomst waarin ieder kind de mogelijkheid heeft om zijn of haar talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Meer informatie over het Kindpakket en hoe u dit kunt aanvragen vindt u op:  https://haarlemmermeergemeente.nl/kindpakketexterne-link-icoon