De gemeentebalie op Schiphol

Gemeentebalie Schiphol alleen nog voor Nederlanders die in het buitenland wonen

03 juli 2024
Dienstverlening, Nieuws

De balie van de gemeente Haarlemmermeer op Schiphol is vanaf 1 juli 2024 alleen nog voor Nederlanders die in het buitenland wonen, en niet meer in een Nederlandse gemeente zijn ingeschreven. Zij kunnen daar op afspraak hun Nederlandse paspoort verlengen.

Ook voor veel in het buitenland wonende Nederlanders geldt dat zij dit jaar hun paspoort moeten verlengen. Dat kan alleen bij grensgemeenten, waaronder de gemeentebalie op Schiphol. Het is er daarom drukker dan normaal. Bovendien kost zo’n aanvraag meer tijd dan een aanvraag van een inwoner van Haarlemmermeer. Daarom is besloten om de balie op Schiphol alleen voor Nederlanders in het buitenland open te stellen om hen binnen de openingstijden maximaal van dienst te kunnen zijn.

Drie gemeentebalies

De inwoners van Haarlemmermeer kunnen terecht bij een van de drie gemeentebalies. Die zijn te vinden in het gemeentekantoor aan de Taurusavenue 100 in Hoofddorp, In het Servicecentrum Halfweg, Haarlemmerstraatweg 51 in Halfweg en het Servicecentrum Nieuw-Vennep, Eugénie Prévinaireweg 19 in Nieuw-Vennep.

De gemeentebalie op Schiphol. Foto: Danny de Casembroot.