Het huis waar de explosie plaatsvond

Explosief afgegaan in Nieuw-Vennep

15 april 2024
Nieuws, Veiligheid

In de nacht van 9 op 10 april is in een woning in Welgelegen-Noord in Nieuw-Vennep een explosie geweest. Bij deze explosie is zwaar vuurwerk ontploft. Er raakte gelukkig niemand gewond.

Burgemeester Marianne Schuurmans: “De bewoners van het huis en buurtbewoners zijn uiteraard erg geschrokken van het nieuws. Zij hebben de explosie gehoord of op een andere manier meegemaakt. Ik ben ook geschrokken van dit incident. Graag wil ik benadrukken dat de bewoners er niks aan kunnen doen, zij zijn slachtoffer van een laffe daad.”

Dit incident krijgt de volle aandacht van gemeente en politie. De gemeente houdt contact met omwonenden voor vragen en opmerkingen. De politie is extra aanwezig in de buurt en doet onderzoek naar het incident. Als er concrete informatie is over mogelijk nieuwe explosies, stelt de politie vanzelfsprekend alles in het werk om dat te voorkomen. De politie neemt dan contact op met de mensen die het betreft.

Vragen

Hoewel de gemeente en de politie misschien nog niet op alle vragen antwoorden hebben, kunnen mensen met vragen contact opnemen met de gemeente Haarlemmermeer of de politie. Het Team Openbare orde en veiligheid van de gemeente is te bereiken via 0900-1852 en de politie via 0900-8844. De wijkagenten van Nieuw-Vennep staan de inwoners graag te woord.

Verdachte situaties

Bewoners die verdachte of onbekende situaties tegenkomen, kunnen dat melden bij de politie via 112 of Meld misdaad anoniemexterne-link-icoon of 0800-7000.

Het huis waar de explosie plaatsvond

Meld verdachte of onbekende situaties bij de politie.