De locatie waar het nieuwe gebouw zou moeten komen

College vraagt raad goedkeuring voor nieuw gebouw kanovereniging

16 juli 2024
Nieuws

Het college van burgemeester en wethouders heeft de gemeenteraad goedkeuring gevraagd voor een nieuw gebouw voor kanovereniging Waterwolf. Als de raad daarvoor een ontwerpverklaring van geen bedenkingen afgeeft, kan het college de vereniging een vergunning geven voor het nieuwe gebouw.

De kanovereniging zit op dit moment aan de Kruisweg in Cruquius, maar moet daar weg. De vereniging wil naar de Hoofdweg Westzijde in Hoofddorp en heeft daar een nieuwe loods met kleedkamer, kantine en toiletvoorziening voor nodig. Daarnaast wil de vereniging er een terras, steiger, kanopoloveld, parkeergelegenheid en ontsluitingsvoorzieningen bij.

Wethouder Beryl van Straten van Ruimtelijk ontwikkelingen is blij met het collegebesluit: “Als de raad het voorstel van het college overneemt, kan de kanovereniging behouden blijven voor Haarlemmermeer. Dat zou heel mooi zijn.”

Als de raad akkoord gaat met de ontwerpverklaring van geen bedenkingen wordt het, samen met de ontwerp-omgevingsvergunning, zes weken ter inzage gelegd. Tegen beide kunnen zienswijzen worden ingediend. Na de zes weken worden de eventuele zienswijzen beoordeeld en wordt een definitief besluit genomen.

De locatie waar het nieuwe gebouw zou moeten komen

De locatie waar het nieuwe gebouw van Kanovereniging Waterwolf zou moeten komen. Foto: Google Streetview.