Een impressie van de woningen in Hoofddorp

Bijna 600 woningen erbij in Hoofddorp-Noord

05 juni 2024
Nieuws, Wonen

In Hoofddorp-Noord worden 593 appartementen gebouwd. De appartementen komen op een deel van het bedrijventerrein in de hoek tussen de Hoofdweg Westzijde en de Wijkermeerstraat. Daarvoor stelt het college van burgemeester en wethouders de gemeenteraad voor onder meer een bestemmingsplan en een beeldkwaliteitsplan vast te stellen.

Betaalbaar

De helft van de nieuwe woningen valt in de categorie betaalbaar, 30 procent sociale huur en 20 procent wordt middeldure koop of huur. De bouw van de appartementen is verdeeld over twee gebieden. Elk gebied heeft een parkeergarage waar de woningen in een aantal losse appartementencomplexen bovenop staan. Tussen de twee gebieden komt een groenstrook.

Wethouder Jurgen Nobel van Woningbouw: “Ik ben erg blij dat we deze stap kunnen zetten. Het is een lastige plek om te bouwen, maar ik ben blij dat we dit plan nu aan de raad voor kunnen leggen. Door de onderzoeken die daardoor nodig waren, duurde het maken van de plannen langer dan gewenst. Maar nu ligt er een mooi plan dat weer bijna 600 woningen in onze gemeente extra oplevert.”

In Hoofddorp-Noord worden 593 appartementen gebouwd.

Nieuwe parallelweg

Om de woningbouw mogelijk te maken wordt de afrit van de N201 verplaatst en komt er een parallelweg langs de N201. Op die manier is het verkeer voor de woningen gescheiden van het verkeer voor het achterliggende bedrijventerrein. Afhankelijk van het verloop van het bestemmingsplanproces starten de bouwwerkzaamheden naar verwachting in de tweede helft van 2025.