Het bekladde regenboogvlak wordt schoongemaakt

Afschuw over bekladding regenboogvlak Nieuw-Vennep

05 oktober 2024
Nieuws

Burgemeester Marianne Schuurmans en wethouder Marjolein Steffens-Van de Water van de gemeente Haarlemmermeer hebben met afschuw gereageerd op het bekladden van het regenboogvlak in het centrum van Nieuw-Vennep. Afgelopen nacht is het vlak, voor winkelcentrum De Symfonie, met zwarte verf beklad en ook zijn er hakenkruizen aangebracht. De gemeente gaat de bekladding meteen schoonmaken en gaat aangifte doen.

“Het bekladden van het symbool van verdraagzaamheid nota bene met hakenkruizen is onacceptabel. Het regenboogvlak staat voor inclusie en verdraagzaamheid. Het betekent dat iedereen in onze gemeente zichzelf mag zijn. Dan is het bekladden van zo’n symbool in en intriest. Dit laat eens te meer zien hoe belangrijk het is dat we aandacht blijven vragen voor dit onderwerp”, reageren de bestuurders namens het college van burgemeester en wethouders. Ze roepen iedereen die iets gezien heeft van de bekladding op om dit te melden bij de politie, dat kan ook anoniem.

Het regenboogvlak in Nieuw-Vennep is een initiatief van de ondernemers en de dorpsraad en is bedoeld om iedereen zich welkom te laten voelen. Op vrijdag 11 oktober, op Coming Out Dag, onthult wethouder Marjolein Steffens van Inclusie het regenboogvlak.

Het bekladde regenboogvlak in Nieuw-Vennep wordt schoongemaakt.