Voedselbank

Wat u moet weten

De Voedselbank helpt mensen die tijdelijk zichzelf niet kunnen onderhouden. Elke week worden voedselpakketten aan gezinnen gegeven die dit zelf niet kunnen betalen.

Voedselbank Haarlemmermeer geeft de pakketten nadat de gemeente de financiële situatie van een gezin heeft beoordeeld.

Voor wie

U komt in aanmerking voor een gratis voedselpakket als er per maand minder leefgeld overblijft dan hieronder genoemde normbedragen.

De normbedragen zijn als volgt vastgesteld:
 
  • Basisbedrag per huishouden: € 135.
  • Per persoon: € 90.
Voorbeeld: Bestaat uw gezin uit 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 18 jaar? De som wordt dan: 135 + 90 + 90 + 90 + 90 = 495. Heeft u per maand niet meer dan € 495 per maand beschikbaar voor voeding en kleding? Dan is het mogelijk dat u recht heeft op een voedselpakket.

Hulpvraag melden

Wilt u een voedselpakket aanvragen?  Klik op de knop ‘Hulpvraag melden'. U komt bij het meldingsformulier Sociale Dienstverlening. Door het invullen van het formulier, meldt u uw hulpvraag bij de gemeente.

Voor het invullen van het meldingsformulier heeft u DigiD nodig. Nog geen DigiD? Vraag deze aan via de website van DigiD.

Bent u getrouwd of woont u samen? Dan is ook de DigiD van uw partner nodig.

 

Hoe gaat het verder?

  • Heeft u het formulier ingevuld en verstuurd? Een medewerker van de gemeente belt u spoedig om uw vraag te bespreken.
  • Als het nodig is, maakt de medewerker met u een afspraak voor een gesprek. Dit kan in het raadhuis zijn of bij u thuis. Het gesprek gaat over uw situatie en waar u tegenaan loopt.
Heeft u een vraag over de aanpak van de sociale dienstverlening van de gemeente? Dan neemt u telefonisch contact op via 0900 1852.